رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظايم مازندران با حضور در برنامه زنده تلويزيوني "صبح مازندران" به تشريح تهديدات و آسيب هاي اجتماعي فضاي مجازي پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  از پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ" احمدرضا رستمي" در اين برنامه زنده تلويزيوني جرايم رايانه اي شايع در استان مازندران را تشريح کرد. 
وي اظهار داشت:کلاهبرداري از طريق ايجاد فروشگاه هاي مجازي جعلي،کلاهبرداري از طريق عضويت در سايت هاي همسر يابي و دوست يابي،کلاهبرداري از طريق ارسال پيامک ، کلاهبرداري از طريق ايميل،استفاده از شگرد فيشينگ در جرايم و برداشت اينترنتي غير مجاز از حساب بانکي و سرقت داده هاي رايانه اي از جمله اين جرائم است. 
رئيس پليس فتاي مازندران،برداشت اينترنتي غير مجاز از حساب بانکي اشخاص با بکارگيري کيلاگر ها (نرم افزار جاسوسي )، برداشت اينترنتي غيرمجاز از حساب بانکي اشخاص با بکار گيري صفحات تقلبي در سايت ها،انتشار عکس و تصاوير غير در سايت ها نيز از ديگر جرايم رايانه اي شايع در استان دانست.
رييس پليس فتاي مازندران از عموم مردم خواست تا مراقب افرادي که به صورت گمنام در فضاي مجازي دست به انواع جرايم رايانه اي مي زنند، باشند .
وي خطاب به شهروندان توصيه کرد:در هنگام خريد و اخذ خدمات از طريق اينترنت حتما از سايت اصلي آنها استفاده کرده و از لينک هاي موجود در ساير سايت ها پرهيز کنيد. 
سرهنگ رستمي تاکيد کرد:کلاهبرداران در فضاي مجازي براحتي با تکيه بر اصل گمنامي و بهره گيري از مهندسي اجتماعي اقدام به فريب کاربران ساده لوح و متمايل به دوستي و کمک به ديگران مي کنند./ف
رستمي با اشاره به وسعت جرايم اينترنتي و مخوف بودن آن از خانواده خواست تا رايانه را حتما در معرض ديد عموم افراد خانواده بگذارند تا از فعاليت فرزندان خود با رايانه باخبر باشند. 
وي خاطر نشان کرد:به تماس ها و پيامک هاي مشکوکي که به بهانه برنده شدن،درخواست حساب بانکي دارند،از دادن حساب بانکي بشدت پرهيز کنيد و هرگز رمز حساب بانکي خود را در اختيار غير قرار ندهيد. 
رئيس پليس فتاي مازندران هشدار داد:هرگز اطلاعات و تصاوير و عکس هاي شخصي و خانوادگي خود را در موبايل و يا رايانه شخصي خود نگهداري نکنيد زيرا همواره خطر سرقت اين اطلاعات از سوي مجرمين متصور است .
برچسب ها: اطلاعات ، شخصی ، فضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار