از نظر روانشناسان وقتی انسان از جایی به جای دیگر تغییر مکان می‌دهد یا سفر می‌کند این تغییر مکان و تغییر آب و هوا باعث افزایش اشتها می شود.

پروانه کاظمی کارشناس تغذیه در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مشکلات افراد چاق قرار گرفتن در موقعیت های تعطیلات یا سفر می‌باشد، چرا که به علت بی تحرکی و مصرف بیش از حد کالری ناگهان با افزایش وزن روبرو می‌شوند.

وی افزود: به همین منظور پیشنهاد می‌شود شیرینی و شکلات را دور از دید قرار دهید وقتی شیرینی روی میز است طبیعی است که شما هر چند دقیقه یکبار تمایل به مصرف شیرینی پیدا مي کنید در عوض می‌توانید بشقابی میوه روی میز قرار دهید و مصرف میوه را بالا ببرید که گذشته از اینکه انتخاب کم کالری تری است غنی از ویتامین ها است و فیبر موجود در آن در ایجاد احساس سیری به شما کمک می‌کند.
وی تصریح کرد: شما باید بدانید که چند روز مجاز هستید از شیرینی، شکلات و آجیل ها استفاده کنید سهم خود را کنار گذاشته و بیشتر از آنرا طلب نکنید رودربایستی را کنار گذاشته و بیشتر از حد مجاز تنقلات مصرف نکنید.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه بخشی از انرژی دریافتی شما از شیرینی و شکلات و آجیل تامین می‌شود، انرژی دریافتی خود از طریق وعده های غذایی را کاهش دهید به این طریق که به جای غذاهای پرچرب و سرخ شده از غذاهاي آب پز و بخارپز استفاده کنید.

وی در پایان گفت: می‌توانید از هویچ ، کدو ، سیب زمینی ، کلم بروکلی و مرغ، خوراکی عالی تهیه کنید که ارزش غذایی بالا و در عین حال کالری کمی دارد تهیه اکثر این خوراک ها وقت گیر نیست و می‌توانید به مراسم دید و بازدید هم بپردازید.

نکته: سالاد و سبزیجات بیشتری مصرف کنید.
برچسب ها: وزن ، رژیم ، اشتها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار