شکست برگزاری اکسپو هنرهای تجسمی درسال 91 از مهمترین حاشیه های هنرهای تجسمی بود

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران، سال گذشته، هنرمندان تجسمی در حال فراموش کردن خاطرات ناخوشایندی که از رویدادهای تجسمی در سال 90 به جای مانده بود، بودند که از جمله آنها می توان به اهدای 50 سکه بهار آزادی به برگزیدگان بخش بیداری اسلامی چهارمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر اشاره کرد که البته هیچگاه محقق نشد و به خاطره ها و حباب هایی آکنده از اندوه پیوست.
هنرمندان تجسمی از‌ آنجایی که در ذات خود دارای پویایی و توانایی و فراموش کردن خاطرات بد هستند با شنیدن خبری تازه باز هم امیدشان مضاعف شد.
در تیرماه 91 رویدادی با عنوان اکسپو هنرهای تجسمی 91 از سوی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری بنیاد رودکی برگزار شد.


درپی برگزاری این رویداد و نوید خرید آثار از اکسپو 91 با توجه به تصویب بودجه یک دهم درصد خرید آثار هنری، باز هم هنرمندان به خیالی خوش نشسته و انتظار خرید آثارشان که در این اکسپو بود را می کشیدند.
اما متأسفانه از آنجایی که هیچگاه هیچ اکسپویی که تاکنون برگزار شده موفق نبوده است، اکسپو 91 هم به این بیماری واگیردار موفقیت نشدن مبتلا شد.
وزارتخانه براساس بودجه یک دهم درصد موظف به خرید آثار هنری از اکسپو 91 بودند که البته هیچ وقت این اتفاق صورت نگرفت یعنی هیچ وزارتخانه حاضر به خرید آثار اکسپو 91 نشد.
البته تعدادی از آثار که شاید به تعداد انگشت دست هم نمی رسند از سوی مجموعه داران خصوصی خریداری شد اما تنها نام خریداری شدن بر آنها می توان گذاشت چرا که پولی به فروشندگان داده نشده که هیچ بلکه اعلام شد که به دلیل نداشتن بودجه و یا به عبارت ساده تر نداشتن پول مرجوع شد.
بازهم اکسپوی دیگر خاطره ای ناخوشایند برای هنرمندان درسال 91 برجای گذاشت.
 
بال فرشته ها در روز روشن قطع شد




درسال 91 اتفاق دیگری در هنرهای تجسمی افتاد که در کنار ناراحتی، شگفتی هم به دنبال داشت.
در اواخر سال 90 همزمان با نزدیک شدن به سال 91، سازمان زیباسازی طرحی مبنی بر طرح استقبال از بهار را اجرا کرد.
درپی اجرای این طرح اثری باعنوان بال فرشتگان در اتوبانی در تهران (حکیم) نصب شد.
اما در اواخر سال 91 گویا پیمانکاری که تصور می کرد این طرح موقتاست در روز روشن تمامی بالهای فرشتگان را بریده و اینطور توجیه کرد که نمی دانست این اثر به صورت دائم نصب شده است در حالی که اثر بال فرشتگان به وسیله بتون در زمین نصب شده بود.
امیدواریم درسال 92 که شاهد طرح استقبال از بهار سازمان زیباسازی شهرداری هستیم دیگر شاهد قطع این طرح های بهاری نباشیم./ص
برچسب ها: هنر تجسمی ، نوروز ، سال نو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار