عضو فراکسیون روحانیون مجلس، توجه به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی، کاهش اتکاء بودجه عمومی کشور به نفت و تغییر منابع درآمدی کشور را از جمله مولفه‌های تحقق حماسه اقتصادی عنوان كرد.

"حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی" نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نام‌گذاری سال 92 به عنوان سال "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی"، گفت: حضور مردم در همه عرصه‌ها، خصوصا در سال جاری که دو انتخابات مهم را پیش رو داریم، می‌تواند برگ زرین دیگری به تاریخ افتخارات ملت ایران بیفزاید چرا که با توجه به مسائلی که در سال 88 حادث شد، عده‌ای گمان می‌کنند حضور مردم در انتخابات پیش‌رو حضوری کمرنگ خواهد بود.
 
وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه دشمنان ما به دنبال این هستند که  مردم به حاشیه رانده شوند،‌ خلق حماسه سیاسی توسط صاحبان اصلی انقلاب، آنها را ناامید و چشم به راه باقی خواهد گذاشت.  
 
عضو فراکسیون روحانیون مجلس در ادامه تصریح کرد: عنوان حماسه سیاسی به این معنی است که در این عرصه یک قشر خاصی مسئولیت ندارد و ان‌شاءالله همه مردم با هم در بحث حضور پرشور در انتخابات و مدیریت انتخابات حضور پیدا خواهند کرد.  
 
سلیمی با بیان اینکه یکی دیگر از مولفه‌های خلق حماسه سیاسی، این است که نوع انتخاب مردم در انتخابات پیش‌رو، باید انتخابی جهت‌دار و هدف‌دار باشد، تصریح کرد: هدف‌دار و جهت‌دار بودن نوع حضور مردم در انتخابات یکی دیگر از نکاتی است که باید در بحث حماسه سیاسی به آن توجه کرد، یعنی علاوه بر اصل حضور و مدیریت انتخابات، انتخاب مردم باید انتخابی معنادار باشد تا با انتخاب دقیق و اصلح خودشان امور كشور را به دست شخصی دهند كه بتواند فضاهاي جدیدی، پیش‌روی پیشرفت کشور قرار دهد.  
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه به عنوان حماسه اقتصادی در نام‌گذاری سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: علی‌رغم فشارهای  اقتصادی در سال گذشته و مشکلاتی که در برخی حوزه‌ها و بحث‌های مدیریتی به وجود آمد، ملت ایران نشان داد که ملتی مقاوم،‌ جسور  و استوار بر راه شهدا،‌ ارزش‌های انقلاب اسلامی و راهی که امام راحل (ره) فراروی ما قرار داده هستند، چرا‌که حضور جدی مردم در راهپمایی 22 بهمن این مساله را نشان داد که با وجود فشارهای اقتصادی فراوانی که به ملت وارد شده، ملت سرفراز ایران به اصل نظام پایبند و معتقد است.  
 
وی در ادامه به مولفه‌های حماسه اقتصادی اشاره کرد و گفت: توجه به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی از جمله عنايت به کیفی‌سازی تولیدات داخلی، حمایت و مصرف تولیدات داخلی، دوری از اصراف‌زدگی و تزویر از جمله مولفه‌هایی است که در تحقق حماسه اقتصادی باید به آن توجه داشت.  
 
عضو فراکسیون روحانیون مجلس در ادامه تصریح کرد: حمایت از تولید در بخش صنعت، معدن و کشاورزی، جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی، بحث تجاری‌سازی علوم، کاهش اتکاء بودجه عمومی کشور به نفت و تغییر منابع درآمدی کشور با تعریف عرصه‌های نوین از جمله بحث تولیدات علمی و جذب داشجو یا توریسم علمی از جمله مواردی است که منابع جدید درآمدی را پیش‌روی کشور قرار می‌دهد.
 
انتهای پیام/  
 
 
 

برچسب ها: حماسه ، سال ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار