رئیس جمهور ترکمنستان ضمن تشکر از تلاش های ایران برای ثبت جهانی جشن جهانی نوروز و پایه گذاری این جشن افزود برگزاریاین جشن کهن که نشانه حکمروایی طبیعت است اهمیت بسیاری دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري؛ «قربان قلی بردی محمد اف» در مراسم آغاز چهارمین جشن جهانی نوروز که به میزبانی این کشور و در شهر عشق آباد در حال برگزاری است افزود: بهار همیشه اهمیت خاصی در فرهنگ ما داشته است و انسانها نیز از بهار که مقدمه تغییر در طبیعت است الهام می گیرند.
وی اظهارداشت: بهار میراث فرهنگی و روحی ماست و نشانه و ویژگی فرهنگی ملت هاست.
به گفته وی ، بهار مایه تقویت روح انسانها ، صلح و دوستی و انسان دوستی آنهاست که می توانند و باید در صلح و صفا در کنار هم زندگی کنند.
رئیس جمهور ترکمنستان اضافه کرد: از ثبت جهانی نوروز و قطعنامه سازمان ملل درباره نوروز خرسندیم که امکان جدیدی را برای همکاری در منطقه فراهم آورده است.
قربان قلی بردی محمد اف یاد آئر شد: در شرایط فعلی دنیا که برقراری روابط بین المللی مشکلات خاص خود را دارد، برقراری روابط بر چنین پایه ای ،بر حل و فصل مسائل بین المللی کمک می کند.
وی خاطر نشان کرد: هرساله یک جشنواره ادبی هنری در آستانه نوروز با نام نوروز که یکی از جشن های کهن مشرق زمین است و با انتشار نشریه ای به نام نوروز برگزار می کنیم.
چهارمین جشن جهانی نوروز با حضور روسای جمهور کشورهای عضو حوزه نوروز هم اکنون در عشق آباد ترکمنستان در حال برگزاری است.
دکتر محمود احمدی نژاد به همراه تعدادی از اعضاء کابینه در این جشن حضور دارند. دکتر محمد شریف ملک زاده معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان نیز به همراه جمعی از معاونین و مدیران ارشد سازمان میراث فرهنگی در این جشن حضور یافته اند. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
خوب
آخرین اخبار