رئيس اتحاديه هتلداران خراسان رضوي گفت: در راستاي تسهيل خدمات دهي به زائران و مسافران نوروزي در خراسان رضوي هيچ گونه افزايش قيمتي صورت نگرفته است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از اداره روابط عمومي ستاد تسهيلات زائران خراسان رضوي،محمد قانعي، افزود: نسبت به سال گذشته شاهد افزايش 30 درصدي هتل‌ها در استان هستيم كه با توجه به شرايط پيك از ظرفيت‌هاي اضطراري در اين ايام استفاده مي‌شود كه در اين راستا حدود 75 هزار نفر به گنجايش هتلها اضافه شده است.

وي با بيان اين مطلب كه خراسان رضوي نخستين استاني است كه در امر استاندارد سازي هتل‌ها وارد ميدان عمل شده است ، خاطر نشان شد: بر اساس آيين نامه مصوبه اداره كل ميراث فرهنگي و با توجه به استاندارد سازي هتلها طبق اصول بين المللي اين امر در خراسان رضوي براي اولين بار در كشور انجام شده است.

قانعي، ادامه داد: در راستاي استاندارد سازي هتلها در خراسان رضوي، 70 درصد كار انجام شده است كه 30 درصد باقي مانده در دست انجام است و پيش بيني مي‌شود اين امر تا ابتداي تابستان سال جاري به اتمام برسد.

وي از حضور 16 گروه 2 نفره ناظر اين اتحاديه درخراسان رضوي خبر داد و بيان داشت: نظارتهاي اين اتحاديه از زمستان آغاز شده كه در حال حاضراين امر ادامه دارد و اين نظارت‌ها به صورت محسوس و غير محسوس ، ناگهاني و موردي اعمال مي شود تا حقوق مسافرين و هتلداران احقاق شود.

رئيس اتحاديه هتلداران خراسان رضوي، از نبود تغيير تعرفه در نوروز 92 خبر داد و بيان داشت: تغيير تعرفه در نوروز سال جاري اعمال نمي شود و در صورت مشاهده از افزيش قيمت ،با واحد متخلف برخورد جدي مي‌شود.

قانعي، ادامه داد: در راستاي خدمات دهي مطلوب به زائران و مسافران،افزايش تعرفه و قيمت در هتلهاي خراسان رضوي از 25 فروردين ماه سال جاري اعمال خواهد شد.

وي، 95 در صد هتلهاي استان در مشهد مستقر هستند ، تصريح كرد: در روز 29 اسفند ضريب اشغال هتلها در مشهد مقدس 80 درصد بود كه اين رقم در حال حاضر به حدود 100 درصد رسيده است.

اين رئيس در اتحاديه هتلداران استان، از حضور زوار كشها در سطح شهر و خدشه دار شدن چهره شهر گفت وادامه داد: مسافران و زائران نوروزي براي اقامت هاي خود از اعتماد به زوار كشها و اقامت درمنازل شخصي خودداري كنند چرا كه علاوه بر ارائه قيمت هاي غير منصفانه از نظارتهاي همه جانبه اين اتحاديه بي نصيب خواهند ماند.

وي ساماندهي امور زوار كشها را امري مهم دانست و بيان كرد: اختصاص بودجه مناسب، اقتدار مديريتي و همت بلندي را مي طلبد تا راهكارهاي مناسب ارائه ونتايج مطلوبي را در بر داشته باشد.

قانعي، از مسافران و زائران نوروزي خواست تا موارد مورد نظر شان را با شماره تلفن2213324 اتحاديه هتلداران در ميان بگذارند تا به موارد مطروحه آنان در اسرع وقت رسيدگي لازم اعمال شود.

گفتني است شكايات زائران و مجاوران بارگاه رضوي از طريق شماره تماس‌هاي 2-7283001 و 7045 و سايت razavi-chti.ir ستاد تسهيلات زائران خراسان‌رضوي پيگيري مي‌شود/س 


برچسب ها: رئیس ، اتحادیه ، هتلداران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.