معاون ميراث فرهنگي خراسان‌رضوي گفت: سفره هفت‌سين در ايام نوروز در اماكن تاريخي خراسان‌رضوي به نمايش گذاشته مي‌شود.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي ستاد تسهيلات زائران خراسان رضوي، حسين عباس‌زاده اظهار كرد: با توجه به وسعت كار در خراسان رضوي، موزه‌هاي باستان‌شناسي، مردم شناسي و اماكن تاريخي براي ارائه خدمت به مسافران و زائران نوروزي آمادگي هاي لازم را كسب كرده اند تا بهترين خدمات را در پايتخت معنوي كشور ارائه دهند.

وي از اقدامي براي نخستين بار در خراسان رضوي خبر داد و گفت: در راستاي معرفي جاذبه هاي تاريخي در خراسان رضوي، از جلوه هاي ويژه نوري در شب استفاده مي شود كه اين امر براي نخستين بار در كشور و در خراسان رضوي شروع به كار كرده و تا 14 فروردين ادامه دارد.

معاون ميراث فرهنگي خراسان رضوي، از افزايش نرخ ورودي موزه‌ها و آثار تاريخي در راستاي مصوبه هيئت وزيران از ابتداي زمستان سال گذشته خبر داد و خاطر نشان كرد: 88 آثار تاريخي در سال 91 در خراسان‌رضوي به ثبت اين اداره كل رسيده كه 30 اثر آن تاريخي معنوي، 28 اثر معنوي عاشورايي و 30 اثر مربوط به مكان رويدادهاي انقلاب است.

عباس زاده، ساعت كاري موزه‌ها براي بازديدكنندگان را از 7:30 صبح تا زمان حضور بازديدكننده گان اعلام كرد و اظهار داشت: 124 موزه و آرامگاه در استان وجود دارد كه 55 موزه آن فرهنگي است.

وي يادآور شد: با هماهنگي هاي به عمل آمده سفره هفت سين در اماكن تاريخي به نمايش گذاشته شده است.

عباس زاده ضمن آرزوي سالي نيكو براي مسافران و زائران به اين استان از مردم فرهنگ مدار خواست تا اين اداره كل را در حفظ و نگهداري بناهاي تاريخي ياري كنند چرا كه بناهاي تاريخي متعلق به همه و نگهداري از آن وظيفه و همت ملي را مي طلبد/س

برچسب ها: معاون ، میراث ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.