آرمان گرایی همواره با نوعی سرخوردگی و شکست همراه است. این واقعیت در مورد سیاست نیز صدق می کند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از آسیا تایمز ؛ بر اساس تازه ترین گزارشی که بخش نظرسنجی موسسه گالوپ منتشر کرده است، با گذشت چهار سال از ریاست جمهوری باراک اوباما، نارضایتی های مستمر مخالفان در داخل آمریکا، تلفات و خسارات سنگین ناشی از جنگ عراق و افغانستان ، و رکود شدید اقتصادی جهانی، موجب کاهش محبوبیت آمریکا در جهان شده است. 

با توجه به بهبود نسبی اوضاع اقتصادی آمریکا همزمان با روی کار آمدن اوباما در اواخر سال دو هزار و هشت و وخامت تدریجی اوضاع در طول چهار سال ریاست جمهوری وی ، تا حدی عجیب است که چرا محبوبیت آمریکا زودتر از این در جهان کاهش نیافته است. شاید آن زمان شهروندان آمریکایی اوباما را فردی می دیدند که می تواند معجزه کند. اما امروز مردم دیدگاه واقع بینانه تری درباره قدرت وی به عنوان یک رئیس جمهور و درک بهتری از اختیارات گسترده وی دارند. 

با اینکه اعتماد به اوباما و سیاستهای آمریکا در جهان از زمان تصدی جرج دبلیو بوش، رئیس جمهور قبلی این کشور بیشتر است، این اعتماد به طور کلی کاهش یافته است. با وجود اینکه آمریکا اعتماد متحدان دیرینه خود را در اروپا همچنان حفظ کرده است، محبوبیت این کشور در آسیا و آفریقا به علت تصمیم گیری های سختگیرانه سیاسی کاهش یافته است. 

بر اساس نتایج نظرسنجی جهانی موسسه گالوپ که امروز منتشر شد، وجهه آمریکا در جهان کاهش یافته است. نتایج این نظرسنجی مبتنی بر مصاحبه های حضوری و تلفنی با حدود هزار فرد پانزده سال به بالا است که سال 2011 در صد و سی و شش کشور ، و سال دو هزار و دوازده در صد و سی کشور جهان انجام شد. 

به گفته جولی ری، از بخش نظرسنجی موسسه گالوپ، نتایج نظرسنجی نشان می دهد سیاستهای اوباما در جهان در سال آخر دوره نخست ریاست جمهوریش ضعیف تر از قبل بود- میانگین حمایت از سیاستهای آمریکا در جهان در سال دو هزار و دوازده در صد و سی کشور، چهل و یک درصد بود، در حالی که این رقم در سال نخست ریاست جمهوری اوباما چهل و نه درصد بود-. 
با وجود کاهش محبوبیت اوباما در سال چهارم دوره نخست ریاست جمهوریش نسبت به سال نخست، محبوبیت وی از محبوبیت بوش در آخرین سال ریاست جمهوریش بیشتر بود. انتخاب دوباره اوباما به سمت ریاست جمهوری با وجود کاهش محبوبیت وی در جهان نشان می دهد اگرچه افکار عمومی جهان اهمیت زیادی دارد، اما در نتایج انتخابات این کشور تعیین کننده نیست.

                                     آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 


برچسب ها: مقبول ، آمریکا ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار