معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كردستان از بر پايي 15 نمايشگاه صنايع دستي و سوغات و غذاهاي محلي استان براي استقبال و پذيرايي از مهمانان نوروزي در سطح استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی؛ آرمان وطن دوست گفت: اين نمايشگاهها  شامل سوغات و هدایا، غذاهاي محلي، لباس هاي محلي، صنايع دستي كردستان  و ارائه آداب و رسوم استان به مهمانان و مسافران نوروزي است كه در همه شهرستانهاي استان برپا شده است.
وي  افزود: در ايام نوروز برنامه های فرهنگي اعم از جشن ها، موسيقي، رقص محلي و مسابقه در محل اسكان مهمانان نوروزي و نمايشگاههاي سطح استان برگزار می شود.
او به آمادگي 4 موزه سطح استان برای بازدید و برپايي 45 سفره هفت سين در سطح استان اشاره كرد و گفت: با همكاري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان و شهرداري سنندج مكانهایي براي برپايي سفره هفت سين در نظر گرفته شده تا بتوان منظر شهر را با چيدن سفره هاي هفت سين زيبا و با طراوت کرد.
وي در ادامه به برپايي 25 بازارچه سنتي و محل عرضه ارزاق عمومي، آمادگي 20 جايگاه عرضه سوخت به صورت شبانه روزي، آماده بودن 40 باب نمازخانه، آماده بودن 85 باب حمام عمومي و آماده بودن 8 باب سرويس بهداشتي در سطح استان كردستان اشاره كرد.
وي در پايان گفت: 600 هزار نسخه بروشور و نقشه و كتابچه راهنماي مسافران نوروزي چاپ شده و در ايام نوروز در ورودي های شهر سنندج و شهرستانهای دیگر استان در بين مهمانان و مسافرين نوروزي توزيع خواهد شد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار