فرماندار شهرستان بروجن گفت: موزه مردم شناسی بروجن موسوم به ' استاد بهرامی' در تعطیلات نوروز 92 پذیرای مسافران و گردشگران است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

فتاح كرمی در دیدار از موزه مردم شناسی بروجن بر لزوم افزایش تبلیغات و اطلاع رسانی جاذبه های شهرستان بروجن در جذب گردشگر و مسافران نوروزی تاكید كرد.

وی تصریح كرد: وجود استعداد‌های فراوان گردشگری و جاذبه‌های بكر طبیعی در این شهرستان موجب شده است، بسیاری از ظرفیت های گردشگری آن برای علاقه مندان ناشناخته بماند.

كرمی افزود: بهره‌مندی مناسب از توانمندی‌های این شهرستان در زمینه گردشگری می‌تواند تاثیر مثبتی بر ارتقای وضعیت درآمد، اشتغال و رفاه اجتماعی داشته باشد و باید به صنعت گردشگری به عنوان یك پدیده تحول‌برانگیز و پویا كه آداب و رسوم، فرهنگ، مراودات، ارتباطات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را به هم نزدیك و شكوفا می‌كند، نگریست.

فرماندار شهرستان بروجن همچنین با بیان اینكه گردشگری اصلی است كه توسعه آن جز با تعامل همه دستگاه‌ها و ارگان‌های مربوطه ممكن نیست، گفت: توسعه گردشگری نیازمند برنامه‌ریزی مدون و جامع است.

موزه مردم شناسی شهر بروجن معروف به موزه شارقی -استاد بهرامی- شامل مجموعه ای از مجسمه های سیمانی است كه در آن، فرهنگ قدیم و تمامی آداب و رسوم زندگی مردم چهارمحال و بختیاری در زمینه های كشاورزی ودامداری را به نمایش گذاشته است.

موزه مردم شناسی بروجن در میدان مركزی این شهر و در منزل 'حفیظی ها' قرار دارد.

شهرستان بروجن، با 119 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های هفتگانه استان چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن ( شهر بروجن، با بیش از 52 هزار نفر جمعیت ) در فاصله 62 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) واقع گردیده است. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.