به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، سال جديد قمري در كشور كره تحت عنوان سولنال (Solnal) خوانده مي شود كه مردم در اين روز گردهم جمع مي شوند و به جشن و پايكوبي مي پردازند.


پس از نظافت منزل و آماده كردن شرايط براي آغاز سال جديد مردم كشور كره با حصير و ني يك الك خاص مي سازند و در روز عيد آن را به خانه هايشان آويزان مي كنند. مردم كره بر اين باورند كه اين الك حصيري خانه و خانواده آنها را از شيطان و اتفاقات ناخوشايند حفظ مي كند و شادي را براي اعضاي خانواده به ارمغان مي آورد.


 در كشور كره مرسوم است كه در شب اول سال جديد هيچ كس نمي خوابد آنها حتي اجازه خوابيدن را به كودكان خود نيز نمي دهند زيرا بر اين باورند كه هر كس در شب اول سال جديد بخوابد مژه ها و ابروهاي او سفيد مي شود.


صبح روز بعد آنها لباس هاي سنتي خود را مي پوشند و در خانه بزرگترين مرد خانواده خود گردهم جمع مي شوند. گردهم آمدن آنها در اين خانه به دليل برگزاري مراسم چا-ري (cha-rye) است که در آن در صبح روز اول سال نو يك سوپ رقيق به ميهمانان تعارف مي شود. اين سوپ رقيق كه ادويه هاي معطر و بسيار تند در آن وجود دارد توك _ كاك (Ttok-kuk) نام دارد كه به زبان كره اي «اضافه كردن يك سال» معنا دارد. كره اي ها عقيده دارند خوردن اين سوپ در روز اول سال جديد باعث مي شود يك سال به طول عمرشان اضافه شود و اين يك سال نه از سال تولد بلكه از زمان خوردن سوپ است.


 پس از صرف اين صبحانه خاص كوچكتر ها به بزرگتر هايشان تعظيم كرده و براي آنها آرزوي سلامت، طول عمر و خوشبختي مي كنند.


 مردان كره اي دستان خود را به يكديگر حلقه كرده در مقابل چشمانشان قرار مي دهند و هر دو را با هم به سمت زمين هدايت مي كنند. آنها در حالي كه زانوي شان روي زمين است، دست و صورتشان را به زمين مي چسبانند و چندين بار آن را بالا و پايين مي برند،اما در اين مراسم زنان موظف هستند روي دستان خود تعظيم كنند و اجازه چسبيدن زانوان به زمين را ندارند. پس از اين مراسم تعظيم طولاني و مشكل، جوانان به خارج از منزل مي روند تا بادبادك ها و كايت هاي ساخت خودشان را به هوا بفرستند.


بزرگترها نيز يوك _ نو _ ري (Yok-no-ri) بازي مي كنند كه يك بازي سنتي كره است؛ در اين بازي ۴ تكه چوب و چهار هدف وجود دارد كه باعث سرگرمي بازي كنندگان مي شود.


برچسب ها: سال ، نو ، کره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
من خیلی کره جنوبی را دوست دارم و آرزویم اینه که بزرگ شدم برم کره جنوبی ایشالا همه بریم
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۷:۳۲ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
من آرزوم اینه که بزرگتر که شدم بعد از تمام شدن تحصیلاتم به کره برم❤
الان که سال نو کریسمس نزدیکه برای لی مین هو تبریک میگم و آرزوی سلامتی براش میکنم
Iran (Islamic Republic of)
melis
۱۷:۳۸ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
من که عاشق کره هستم امیدوارم شما هم دوستش داشته باشید
آخرین اخبار