همزمان با گسترش اعتراضات مردمي، روحاني عربستاني در مورد اقدامات مسلحانه در اين کشور هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه العالم ؛‌ در برجسته ترين موضع گيري از زمان آغاز اعتراضات در عربستان تاکنون، يکي از شخصيت هاي سرشناس در اين کشور در مورد احتمال وقوع تحرکات مسلحانه هشدار داد. شيخ سلمان العوده به رژيم سعودي در مورد احتمال عمليات مسلحانه در صورت ادامه بي توجهي رژيم به خواسته هاي مردم هشدار داد. 

شيخ العوده خواستار اتخاذ اقدامات درست در زمان مناسب و پيش از آغاز خشونت هاي خياباني در عربستان شد. حزب مخالف امت اسلامي عربستان از سخنان شيخ العوده خطاب به محمد بن نايف وزير کشور سعودي استقبال کرد و آن را نشانه درک واقعيت ها در اين کشور دانست. 

 معترضان در شهر حفر الباطن در شمال شرق عربستان از خاندان آل سعود خواستند به بردگي گرفتار مردم عربستان را پايان دهد. شرکت کنندگان در تظاهرات در مناطق مختلف عربستان به ويژه رياض با سردادن شعارهايي بازداشت و شکنجه زنان در اين کشور را محکوم کردند. معترضان برکناري محمد بن نايف وزير کشور سعودي و محاکمه وي در دادگاه هاي بين المللي را خواستار شدند و بر لزوم آزادي زندانيان به ويژه کودکان و زنان تاکيد کردند. 

از سوي ديگر، نظاميان رژيم سعودي صبح امروز ابوهادي الحميدي را پس از يورش به خانه اش در استان قطيف در شرق عربستان بازداشت کردند. نظاميان رژيم همچنين حسين فرزند ابوهادي را در شهر رياض بازداشت کردند. 

                                   آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 
برچسب ها: روحانی ، سعودی ، مسلحانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار