"تهران1500" فيلمي وي‍‍ژه مخاطبان ايراني و شروعي براي ساخت انيميشنهايي با استانداردهاي بين المللي است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ "تهران 1500" نام  فيلم سينمايي انيميشني طنز ايراني است كه اين روزها براي اكران نوروزي بر روي پرده سينماها كشور به نمايش در آمده است. "بهرام عظيمي" سازنده انيميشنهاي راهنمايي و رانندگي كه به انيميشنهاي "سياساكتي" معروف است كارگردان اين اثر است. 
بررسي ها نشان مي دهد كه انيميشن هايي اكران شده در سال 2012 داراي بودجه اي بين 40 تا 150 مليون دلار بودند و حتي فيلمهاي انيميشني كه در كشورهاي آسياي شرقي همچون تايلند ساخته شده است هزينه اي فراتر از 6 ميليون دلار داشتند. در صورتي كه فيلم سينمايي "تهران 1500" با بودجه اي اندك در مقايسه با رقيبان خارجي خود ساخته شده است و با استقبال خوبي در سينماها مواجه شده است. 
آمار سايت "خريد آنلاين بليط هاي سينما"  فروش "تهران 1500" را حدود 32 ميليون تومان اعلام كرده است. بر اساس اين آمار "تهران 1500" بعد از فيلمهاي "رسوايي" و "حوض نقاشي" در رده سوم فروش فيلمهاي اكران نوروزي و بالاتر از "ر‍ژيم طلايي" قرار دارد. اين فيلم درحال حاضر در 18 سالن سينماي كشور در حال اكران است. 
در فيلم "تهران 1500" ستاره های سینمایی همچون "مهران مدیری"، "مهتاب نصیرپور"، "گوهر خیراندیش"، "حسام نواب صفوی"، "محمدرضا شریفی نیا"، "حبیب رضایی"، "بهرام رادان" و "هدیه تهرانی" نقش آفرینی مي كنند. داستان اين فیلم درباره پیرمردی مسن است كه براي داشتن قبري در قطعه هنرمندان از نوه اش مي خواهد تا سابقه هنري او را در بياورد. 
"بهرام عظيمي" در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران با تاكيد بر اين نكته كه از اعلام دقيق بودجه اين فيلم به دليل تامين شدن توسط بخش خصوصي معذورم گفت: هزينه ساخت يك انيميشن خوب در ايران حدود دو تا 3 ميليون دلار است در حالي كه اين هزينه در اروپا بين 30 تا 40 و در آمريكا بين 150 تا 250 ميليون دلار است. 
عظيمي در ادامه با اعلام اين موضوع كه اين فيلم وي‍ژه مخاطبان ايراني ساخته شده است گفت: بعد از مخاطبان ايراني نگاه ما به ديگر مسلمانان جهان بود و اين فيلم براي مخاطبان اروپايي و آمريكايي جذابيت بالايي ندارد. 
وي در ادامه گفت: در جشنواره هايي همچون ايتاليا، هند، فرانسه، مكزيك، چين، ونزوئلا و مالزي تنها 15 تا 20 دقيقه از اين فيلم اكران شده است و قرار نيست اين فيلم در جشنواره هاي خارجي براي نمايش كامل و مسابقه اكران شود. البته پس از اتمام اكران اين فيلم در ايران "تهران1500" براي ايرانيان خارج از ايران در اكرانهاي خصوصي به نمايش درخواهد آمد. 
كارگردان "تهران 1500" در ادامه هدف خود را از ساخت اين فيلم آشنايي مخاطبان با اين نوع فيلم سينمايي اعلام كرد و گفت: براي ما مهم اين است كه تعداد مخاطباني كه به سينما مي آيند زياد باشند و به همين دليل با سازمان ها و ارگان ها صحبت كرده ايم تا بليط هايي با نصف قيمت در اختيار مردم بگذارند. 
وي در واكنش به افزايش قيمت بليطها در اكران نوروزي گفت: اين افزايش قيمتها به تمامي فيلمهايي كه در نوروز اكران مي شوند ضرر خواهد زد و حتي اگر در مقدار فروش تاثيري نگذارد، تعداد مخاطبان را كم خواهد كرد. 
عظيمي در پايان اعلام كرد كه اين فيلم براي جذب مخاطبان ساخته شده است تا راه براي ساخت انيميشن هاي ايراني با استاندارهاي بين المللي و جذاب باز شود./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
فخری
۲۱:۱۶ ۰۷ آبان ۱۳۹۲
جالب بود .
آخرین اخبار