انیمیشن "تهران 1500 " را برای خودنمایی نساختم بلکه مهمتر از آن گیشه و اکران اولین انیمیشن سینمایی بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست نقد و برسی انیمیشن "تهران 1500" با حضور بهرام عظیمی کارگردان، محمد ابوالحسنی تهیه کننده، مسعود علمداری فیلم نامه نویس، بهروز شهامت صداگذار، سعید قطبی زاده منتقد سینما شب گذشته در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
در ابتدای نشست بهرام عظیمی کارگردان در خصوص ورند تولید فیلم انیمیشن "تهران 1500" گفت: به مدت 4 سال برای تولید این انیمشن فعالیت کردیم و قصد مان برای ساخت فیلم هنری نبوده است بلکه تنها می‌خواستیم فیلمی برای سینما بسازیم.
وی ادامه داد: فکر کردیم که با توجه به اینکه تمام عوامل فیلم برای اولین بار انیمیشن را به صورت فیلم سینمایی می سازند و باید یکبار هم که شده آن را تجربه کنیم.
عظیمی با اشاره به نبود حمایت در تولید "تهران 1500" عنوان کرد: فیلم های انیمیشن زمان طولانی را به خود اختصاص می‌دهند و "تهران 1500" در ابتدا تنها با پشتیبانی تهیه کننده آن و در پایان کار نیز با حمایت بنیاد فارابی ساخته شد.
وی افزود: برای من ساخت این انیمیشن خودنمایی نبوده بلکه با هدف گیشه و اکران در سینماها ساخته شده است و امیدوارم در زمان نمایش عمومی با فروش خوبی روبرو شود.
عظیمی در ادامه در خصوص سبک رئال انیمیشن اظهار داشت: انیمیشن سبک های گوناگونی دارد و دلیل اینکه من به صورت فانتزی این انیمیشن را نساختم علاقمند به همذات پنداری با زندگی مردم بوده است.
وی ادامه داد: از 8 بازیگر تئاتر نیز برای بازی بهره بردیم و هدفم در این کار ساخت فیلمی درجه 1 بوده است و با وجود کامپیوترهای قدیمی و از کار افتاده بتوانیم فیلمی قابل تحسین برای مردم بسازیم.
کارگردان "تهران 1500" با اشاره به علاقه شدیدی به فیلم "شعله" تاکید کرد: از روز اول تولید "تهران 1500" را برای مردم و نه برای هنرمندان ساختیم که جوابی از آن ها دریافت کنیم و با توجه به اینکه آگاهی نسبت به سلایق مردم دارم آنها نیز همچون من عشق به فیلم "شعله "دارند.
عظیمی خاطرنشان کرد:‌"تهران 1500" فیلم نامه خوبی نیست و دنبال فیلم نامه سطح بالا نیز نبودیم بلکه به دنبال داستانی معمولی و نزدیک به واقعیت بودیم.
در ادامه مسعود علمداری نویسنده "تهران 1500" عنوان کرد: تجربه ساخت انیمیشن را داشتم اما به صورت فیلم سینمایی با توجه به تجربه اول نباید توقع آنچنانی داشت.
وی ادامه داد: طرح انیمیشن از طریق پرداخت به چند مضمون از جمله توجه به نوستالژی از طریق نمایش سیاه بازی، عشق و تکنولوژی به صورت داستانی شکل گرفت تا با داستانی ساده مردم را خوشحال کنیم.
در ادامه بهروز شهامت، صداگذار "تهران 1500" در خصوص روند صداگذاری عنوان کرد: اولین باری بود که فیلم بلند انیمیشن را صداگذاری می کردم و صداگذاری بر روی ربات ها و تصور سال 1500 کار را دشوار می کرد.
محمد ابوالحسنی تهیه کننده "تهران 1500" عنوان کرد: هدف از 4 سال انرژی و تلاش به همراه 250 نفر عوامل برایساخت این انیمیشن جذب مخاطب عام به سینما ها بوده است و به استقبال از "تهران 1500" در اکران نوروزی خوش بین هستم.
در پایان سعید قطبی زاده منتقد سینما در خصوص "تهران 1500" عنوان کرد: توقع ساخت "ارباب حلقه ها" و یا "شرک" را نداشتم اما براساس شنیده ها انتظار بیشتری از عظیمی داشتم./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار