بر آنیم تا در این مجال، قطعاتی کوتاه و بلند از کتاب وحی را با نگاهی به انعکاس آن در ادب پارسی، پیشکش طالبان حق و جوینگان حقیقت کنیم تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،
آیه ۱۱سوره حج
وَمِنَ النَّاسِ مَن يَعْبُدُ اللَّهَ عَلَى حَرْفٍ فَإِنْ أَصَابَهُ خَيْرٌ اطْمَأَنَّ بِهِ وَإِنْ أَصَابَتْهُ فِتْنَةٌ انقَلَبَ عَلَى وَجْهِهِ خَسِرَ الدُّنْيَا وَالْآخِرَةَ ذَلِكَ هُوَ الْخُسْرَانُ الْمُبِينُ
و از ميان مردم كسى است كه خدا را فقط بر يك حال [و بدون عمل] می ‏پرستد پس اگر خيرى به او برسد بدان اطمينان يابد و چون بلايى بدو رسد روى برتابد در دنيا و آخرت زيان ديده است اين است همان زيان آشكار

بسیاری از مردم خودخواه و فرصت طلب هستند که لحظه به لحظه در فکر منافع و مصالح خویشند و از حرص و آز هر لحظه نگرانند که مبادا فرصتی فوت شود و مبادا از منفعتی غافل شوند و یا به موقع بر سرِ غارتی نرسند.

آنها گاه به مومنان می پیوندند و خدارا عبادت می کنند اما هر لحظه چشمشان به این سو و آن سو است که مبادا غلبه با کافران شود و آن سوی بچربد.

بنابر این آنها بر دیوار کوتاهی چون پرچین بین ایمان و کفر می نشینند تا اگر هر طرف غالب آمد فورا به آن سو بجهند و  بگویند ما با شما بودیم. اینها هیچ سودی از ایمان خود و عبادت خدا نمی برند و بلکه زیان آشکار در دنیا و آخرت نصیب آنان خواهد شد.

اروپاییان گفته اند سیاستمدار حیوان عجیب الخلقه ای است که بر روی دیوار می نشیند و گوشهای بسیار دراز خود را یکی بر زمین این طرف دیوار و یکی بر زمین طرف دیگر قرار می دهد و تمام گوش به زنگ است تا دریابد که بُرد با کدام طرف است و به همان سو بجهد.

البته این کار سیاست مداران دنیا پرست و فرصت طلب است اما سیاست حقیقی در تقسیم بندی ارسطو مهم ترین علوم عملی است و یک سیاست مدار شریف برجسته می تواند و باید که بیشترین خیر و خوبی را به جامعه برساند.
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار