مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي اظهار داشت: به منظور ارائه خدمات به زائران و گردشگران ورودي به استان، تعدادي از مساجد و اماكن زيارتي و تاریخی آذربايجان شرقي طبق روال سال هاي گذشته در ايام نوروز به صورت شبانه روزي گشوده هستند.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،تراب محمدي افزود: با توجه به پيش بيني حضور عده كثيري از هموطنان در ايام تعطيلات نوروز در استان و سياحت از جاذبه هاي گردشگري و زيارت اماكن متبركه، امكانات رفاهي در مساجد آذربايجان شرقي فراهم آورده شده است.

وي تصريح كرد: در اين راستا اداره اوقاف و امور خيريه استان با هماهنگي ساير نهادها، درب اماكن مقدس و متبركه شهرستان هاي استان را براي پذيرفتن گردشگران در ايام نوروز به صورت شبانه روزي مي گشايد.

محمدي از اهداي بسته هاي فرهنگي در اين اماكن به گردشگران نوروزي خبر داد و گفت: نمايشگاه هاي كتاب، صنايع دستي و سوغات استان در تعدادي از امامزادگان زائرپذير استان برپا مي شود.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان همچنين با اشاره به رسيدگي به تابلوهاي اماكن زيارتي و گردشگري استان، گفت: راه هاي مواصلاتي امامزادگان شهرستان هاي مختلف آذربايجان شرقي در آستانه نوروز 92 براي سهولت دسترسي گردشگران رسيدگي شده اند.

محمدي ارائه خدمات بهداشتي و درماني مورد نياز گردشگران در زائرسراهاي امامزادگان استان كه برخي از آنها در نقاط دور دست واقع شده اند را از ديگر اقدامات پيش بيني شده در تعطيلات نوروز عنوان كرد.

وي خاطرنشان كرد: تهيه نقشه راهنماي اماكن زيارتي و گردشگري و ارائه آنها در ورودي شهرستان هاي استان، تجهيز چندين باب مسجد در استان براي ارائه خدمات ويژه به گردشگران و اجراي برنامه هاي آرامش بهاري از ديگر خدمات نوروزي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان براي گردشگران به شمار مي رود.

محمدي تصريح كرد: بيش از 150 مسجد تاريخي متعلق به دوره هاي مختلف در آذربايجان شرقي شناسايي شده كه با ثبت ملي اين مساجد مرمت و بازسازي بخش عمده اي از آنها به پايان رسيده و آماده بازديد گردشگران در ايام تعطيلات نوروز خواهد بود/س

برچسب ها: اماکن ، زیارتی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.