"رابرت دريفوس" در مقاله جديدي تحت عنوان "گام هاي اشتباه اوباما در مورد ايران پيش از سفر به سرزمين هاي اشغالي" به دولت اوباما توصيه كرده كه در صورتي كه خواهان مذاكره با ايران است بايد امتيازي چشمگير را ارائه نمايد و دست از سياست تحريم و تهديد نظامي بردارد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پايگاه خبري نيشن ؛ نويسنده با اشاره به مصاحبه اخير "باراك اوباما" با شبكه تلويزيوني رژيم صهيونيستي به "خطا" بودن آن اشاره دارد مي افزايد "اوباما پيش از سفرش به اراضي اشغالي بزرگترين خطا را انجام داد. وي با خبرنگار شبكه تلويزيوني رژيم صهيونيستي مصاحبه كرد و در آن ادعاهايي را در مورد برنامه هسته اي ايران مطرح نمود و در آن فرمول عجيب و غريبي را مطرح نمود. مشخص نيست كه اوباما در مورد برنامه هسته اي ايران چگونه و بر چه اساسي زمان بندي مورد نظر خود را بيان كرده است." 

نويسنده معتقد است كه مصاحبه اوباما با شبكه تلويزيوني رژيم صهيونيستي نتيجه اي معكوس داشته است و در اين باره مي افزايد "اوباما سعي داشت تا با اظهارنظرهاي اخير خود كمي از هراس رژيم صهيونيستي نسبت به برنامه هسته اي ايران بكاهد. اما در واقع سخنان وي نتيجه معكوس داشت. واقعيت آنست كه برنامه هسته اي ايران هيچ گونه ماهيت نظامي اي ندارد. برهلاف نظر نئومحافظه كاران آمريكايي ايران اخيرا با تبديل بخشي از اورانيوم 20 درصدي خود به سوخت اتمي صداقت خود را نشان داد." 

نويسنده با اذعان به بي تاثير بودن تحريم ها بر كشورمان مي افزايد "متاسفانه اوباما بار ديگر نظريه قديمي خود را تكرار كرد و آن اينكه تحريم هاي اقتصادي عليه ايران، جمهوري اسلامي ايران را به پاي ميز مذاكره خواهد كشاند. در حاليكه در امر واقع، ايران نشان داده كه از حق هسته اي خود نخواهد گذشت. تنها در صورت ارائه امتيازي قابل توجه از سوي دولت آمريكا مي توان ايرانيان را قانع كرد تا پاي ميز مذاكره بنشينند. واشنگتن مي بايستي ايران را به عنوان كشوري داراي فناوري هسته اي برسميت بشناسد و علنا اعلام كند كه تحريم هاي اقتصادي عليه آن كشور را رفع خواهد نمود." 

نويسنده در ادامه اذعان مي كند كه حمله نظامي آمريكا عليه ايران صرفا يك "بلوف" سياسي است و در اين باره مي افزايد "صحبت از حمله نظامي آمريكا عليه ايران صرفا يك بلوف سياسي است" دريفوس معتقد است كه اوباما در متقاعد و همراه نمودن صهيونيست ها با خود ناكام خواهد ماند و در اين باره مي افزايد "همچون "جو بايدن" معاون رييس جمهور آمريكا كه در نشست "آيپك" قصد داشت تا صهيونيست ها و از جمله نتانياهو را با خود همراه نمايد اوباما نيز در مصاحبه اخير خود در اين امر ناكام بود. متاسفانه، اوباما اسير سياست تحريم بعلاوه تهديد نظامي اي است كه از سال 2009 ميلادي دائما آن را تكرار مي كند. بايستي اظهار داشت كه با ادامه چنين روندي حصول به توافق با ايران در صورت ادامه سياست كنوني امكان پذير نخواهد بود." 

                          آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 
برچسب ها: اوباما ، آمریکا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار