پیشکسوت فوتبال ایران گفت:‌فکر می کنم حضور ما در المپیک لندن بی سابقه بود و کشتی و وزنه برداری باعث سربلندی و غرور ملت ایران شدند.

اصغر شرفی پیشکسوت فوتبال ایران در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: فکر می کنم حضور ما در المپیک لندن نسبت به سال های قبل بسیار خوب و حتی بی سابقه بود به خصوص در کشتی و وزنه برداری که پیشرفت آنها قابل قیاس با فوتبال نیست. باید به کشتی فرنگی اشاره ای ویژه داشته باشیم که امسال قهرمان المپیک شدند و دومیدانی هم خیلی عالی بود و امسال در المپیک مدال گرفتیم. ورزش ملی ما ایرانی ها کشتی و وزنه برداری است که باعث سربلندی و غرور ملت ایران شدند.

وی در مورد عملکرد ورزش ایران در سال 91 گفت: بالاخره یک سال تمام مي شود و آنهایی که در رأس کار هستند باید توضیح بدهند که برای ورزش مملکت چه کار کرده اند.

در مورد فوتبال باید بگویم که تیم های ملی که ویترین فوتبال هستند هیچ کدام موفق نبودند و همین مسئله باعث شد فوتبال ما شادابی اش را از دست بدهد. اگر فوتبال نتیجه بگیرد، در جامعه شور و نشاط ایجاد می شود اما عدم نتیجه گیری فوتبال تأثیر بدی روی مردم دارد. برای فوتبال ما سال 91 سال خوبی نبود چون تمام کارها به تیم ملی ختم می شود و تیم ملی هم نتیجه نگرفت.

وی ادامه داد: برای فوتبال متأسفم چون در سطح ملی امسال هیچ کاری نکردیم. فوتبال نیاز به برنامه ریزی درازمدت دارد و آدم های فوتبالی که درد کشیده باشند نه اینکه آدم های فوتبالی هر روز از این رشته دور شوند که این مسئله باعث پسرفت فوتبال می شود.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد احتمال صعود تیم ملی به جام جهانی برزیل اظهار داشت: فوتبال ورزشی عجیبی است و هر امکانی وجود دارد اما باید کار کنیم و نقاط ضعف مان را برطرف کنیم. بچه های ما باهوش هستند و می توانند در روزهای سخت نتیجه بگیرند اما باید ببینیم فوتبال ما را در دنیا چه جایگاهی دارد. واقعیت این است که فوتبال ما را از دنیا عقب است و اگر در خرداد 92 هر 3بازی خودمان را ببریم و به جام جهانی صعود کنیم، بازهم باید به این نکته توجه کنیم که فوتبال ما از فوتبال روز دنیا خیلی عقب است.

وی ادامه داد: سالها قبل از 13 تیم آسیا تنها یک تیم به جام جهانی صعود می کرد که آن یک تیم هم ما بودیم چون ایران قدرت برتر فوتبال آسیا بود اما امروز 5 تیم از آسیا به جام جهانی می روند و ما نمی توانیم به این مسابقات صعود کنیم. باید ببینیم چرا چنین اتفاقی افتاده است و نمی توانیم به جام جهانی صعود کنیم. متاسفانه در سال های اخیر کار نکرده ایم همه کار کردند و پیشرفت داشتند اما ما نشستیم و تیشه به ریشه همدیگر زدیم.

شرفی در پایان گفت: کسانی که برای فوتبال زحمت کشیده اند امروز خارج از گود هستند و از این رشته خیلی دور شده اند و کسانی رئیس فدراسیون شده اند که هرگز به این رشته نزدیک نبوده اند و نمی توانند درد فوتبال را درک کنند که این شیوه باعث می شود آدم ها که زحمت فوتبال را کشیده اند، از گود خارج شوند و هر روز دورتر شوند و فوتبال ما به این روز بیفتد که دیگر در بین قدرت های آسیا جایی نداشته باشد./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار