تقدير نمايندگان از برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس عدم‌تعهد، توضیحات صالحی در خصوص ترجمه سخنان مرسی در اجلاس غیرمتعهد، واکنش نمايندگان به رفتار سبک و ناشيانه دولت کانادا در تعطيلي سفارت ايران در اين کشور، محکوم کردن انتشار فیلم موهن آمریکایی- اسرائیلی و واکاوي مشکلات بازار پرتلاطم ارزي از مهمترين رويدادهاي مجلس در شهريورماه سال گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، نمايندگان مجلس پس از سه هفته تعطيلات تابستاني از تاريخ 25 مردادماه، جلسات علني خود را از تاريخ 19 شهريورماه آغاز کردند که تقدير نمايندگان از برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس عدم‌تعهد، توضیحات صالحی در خصوص ترجمه سخنان مرسی در اجلاس غیرمتعهد، واکنش نمايندگان به رفتار سبک و ناشيانه دولت کانادا در تعطيلي سفارت ايران در اين کشور، محکوم کردن انتشار فیلم موهن آمریکایی- اسرائیلی و واکاوي مشکلات بازار پرتلاطم ارزي از مهمترين رويدادهاي مجلس در شهريورماه سال گذشته بود.
 
گزارش نماینده ورزقان در جلسه غیرعلنی صبح مجلس

نماینده مردم ورزقان در جلسه غیرعلنی صبح امروز يکشنبه(19 شهريورماه)مجلس گزارشی از آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی ارائه کرد.

نمایندگان پیش از آغاز جلسه علنی امروز در جلسه‌ای غیرعلنی آخرین وضعیت زلزله‌زدگان مناطق آذربایجان شرقی را طی گزارشی از سوی نماینده مردم ورزقان استماع کردند.

الله‌وردی دهقانی در گزارش خود به وجود مشکلاتی از قبیل کمبود امکانات برای تعدادی از زلزله‌زدگان که در چادر اسکان داده شده‌اند اشاره کرد و گفت: علی‌رغم اینکه تعدادی از واحدهای مسکونی بیمه حوادث بوده‌اند، شرکتهای بیمه‌گر هیچ خصارتی را به زلزله‌زدگان پرداخت نکرده‌اند.
 
ارائه گزارش صالحی از اجلاس مکه و عدم تعهد در جلسه غیرعلنی مجلس

عضو هیئت رئیسه مجلس از ارائه گزارش وزیر امورخارجه درباره اجلاس مکه و عدم‌تعهد در جلسه غیرعلنی مجلس خبر داد.
 
دقایقی قبل صورت گرفت:
آغاز جلسه علنی مجلس پس از 60 دقیقه نشست غیرعلنی


جلسه علنی مجلس دقایقی پیش به ریاست علی لاریجانی و پس از یک ساعت جلسه غیر علنی، آغاز شد.

علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی امروز يکشنبه( 19 شهريورماه)پارلمان، گفت:‌ علی‌اکبر صالحی، وزیر امورخارجه در جلسه غیرعلنی، گزارشی در زمینه اجلاس مکه و نیز دستاوردهای اجلاس عدم تعهد در تهران ارائه داد و علی اکبر آقایی رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز در گزارشی مسائل مربوط به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی را مطرح کرد و مقداری از وقت مجلس صرف این امور شد.
 
لاریجانی در نخستین جلسه علنی مجلس بعد از تعطیلات:
رفتار دولت کانادا سبک و ناشیانه بود/ پاسخ رفتار خصمانه، اقتصاد مقاومتی است


رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پيش از دستور خود در جلسه علني امروز(يکشنبه 19 شهريورماه)، گفت: رفتار سبک دولت کانادا که با ناشیگری انجام گرفت، نشان از دستپاچگی آنها در مقابل اجماع اکثر کشورهای جهان در تهران دارد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در نطق پیش از دستور خود با اشاره به اجلاس جنبش عدم‌تعهدها در تهران، اظهار داشت: برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس نم در تهران، نشان از اقتدار و مسئولیت‌شناسی جمهوری اسلامی در ایجاد ثبات، امنیت و همگرایی در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای داشت.
 
وی افزود:‌ حضور بیش از یکصد کشور در سطوح عالی مسئولان سیاسی، یک «نه» بزرگ به رفتار ماجراجویانه چند کشور زورگو نسبت به ایران اسلامی بود.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به تعطیلی سفارت کانادا در ایران توسط این کشور اشاره و تصریح کرد: رفتار سبک دولت کانادا که با ناشیگری انجام گرفت، نشان از دستپاچگی آنها دارد که در مقابل اجماع اکثر کشورهای جهان در تهران با اقدامی منفعلانه قصد در تغییر فضای سیاسی دارند.
 
وی افزود: موضع‌گیری برخی کشورهای اروپایی و خط و نشان کشیدن‌های غیرمتعارف علیه ایران، بیش از آنکه اقتدار بین‌المللی آنها را نشان دهد انفعال آنها را ظاهر می‌کند، اما نکته مهم در این است که پاسخ رفتارهای خصمانه را باید در ساماندهی اقتصادی کشور و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی جستجو کرد.
 
در صحن علنی؛
صالحی در مجلس از راز عصبانیت کانادا پرده برداشت


وزیر امور خارجه کشورمان در جلسه علني امروز بهارستان، گفت: وزیرخارجه کانادا در نامه‌ای به "بان‌کی‌مون" اعلام می‌کند که در اجلاس تهران حضور نمی‌یابد و در تماسی با کشورهای دیگر نیز آنان را نسبت به عدم شرکت در اجلاس عدم‌تعهد ترغیب می‌کند.
 
علی‌اکبر صالحی وزیر امورخارجه کشورمان در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه)، طی سخنانی به ارائه گزارشی در زمینه دستاوردهای اجلاس نم در تهران پرداخت و اظهار داشت: شانزدهمین اجلاس عدم تعهد در تهران با حضور مسئولان 120 کشور جهان برگزار شد.
 
وزیر خارجه در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد: وزیرخارجه کشوری مانند کانادا، پیش از برگزاری اجلاس عدم‌تعهد در تهران طی نامه‌ای به بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل اعلام می‌کند که در اجلاس حضور نیابد و با کشورهای دیگر نیز تماس می‌گیرد تا آنان را نسبت به عدم شرکت در اجلاس تهران ترغیب کند اما به لطف الهی، اجلاس تهران به بهترین شکل برگزار می‌شود و اجلاس تهران چه از بعد سران و چه از حیث تعداد شرکت‌کنندگان، نسبت به متوسط 15 اجلاس گذشته، در سطح بالاتری برگزار می‌شود.
 
نامه لاریجانی به رحیمی:
یوسفیان‌ملا عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی شد


رئیس مجلس شورای اسلامی در حکمی "عزت‌الله یوسفیان‌ملا" را به عنوان عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی منصوب کرد.
 
در جلسه علنی امروز صورت گرفت
مخالفت مجلس با ساماندهی کمکهای دولت به برخی نهادها


بهارستان‌نشینان با کلیات طرح یک فوریتی الحاق یک بند به ماده واحده قانون بودجه سال 91 که بر اساس آن ردیف‌ها و اعتبارات جدول شماره 12 تعیین تکلیف می‌شد، مخالفت کردند.
 
در جلسه غیرعلنی امروز مجلس صورت گرفت
توضيحات صالحي در خصوص ترجمه سخنان مرسی در اجلاس غیرمتعهدها
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس  درباره جزئيات برگزاري جلسه غير‌علني امروز بهارستان، گفت: وزیر امورخارجه در جلسه غیر علنی امروز توضیحاتی در خصوص ترجمه سخنان مرسی در اجلاس غیرمتعهدها ارائه داد.
 
ناظر مجلس در شورای عالی معادن انتخاب شد
نماینده مردم سروستان در مجلس به عنوان ناظر مجلس در شورای عالی معادن انتخاب شد.


داریوش اسماعیلی نماینده مردم سروستان از سوي نمايندگان به عنوان ناظر مجلس در شوراي عالي معادن انتخاب شد

 
با رای نمایندگان به کلیات لایحه صورت گرفت:
موافقت مجلس با اصلاح قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت


نمایندگان مجلس با کلیات لایحه اصلاح قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت موافقت کردند.

 
موافقت مجلس با یک فوریت اصلاح قانون اجرای اصل ۴۴


وکلای ملت با یک فوریت طرح اصلاح قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ موافقت کردند.

 
عضو ناظر مجلس در شورای عالی شهرسازی انتخاب شد

نمایندگان مجلس کمال علیپور را به عنوان عضو ناظر مجلس در شورای عالی شهرسازی برگزیدند.

 
در اخطاری قانونی مطرح شد
انتقاد پورابراهیمی از عدم اعلام وصول طرح استیضاح غضنفری در مجلس


نماینده کرمان در مجلس نسبت به عدم قبول و اعلام وصول طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت توسط هیئت رئیسه مجلس انتقاد کرد.
 
در صحن علنی مجلس صورت گرفت
اعلام وصول لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و کلانتری به منطقه آزاد چابهار


لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به محدوده منطقه آزاد تجاری، صنعتی چابهار اعلام وصول شد.

 
فلاحی در نطق میان‌ دستور:
احداث چند واحد مسکونی در حد فنداسیون برای زلزله‌زدگان کافی نیست

 
نماینده اهر و هریس خطاب به رئیس جمهور گفت: احداث چند واحد مسکونی آن هم در حد فنداسیون برای اسکان روستائیان زلزله‌زده کافی نیست.
 
 
طی بیانیه‌ای صورت گرفت:
تقدیر 214 نماینده مجلس از برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس عدم تعهد


214 نفر از نمایندگان مجلس با صدور بیانیه‌ای از برگزاری موفقیت‌آمیز شانزدهمین اجلاس عدم تعهد در کشورمان تقدیر و تشکر کردند.

 
نامه احمد توکلی به نمایندگان مجلس درباره احمدی نژاد

احمد توکلی با توزیع نامه‌ای در حاشیه صحن علنی امروز مجلس و همچنین ارائه نطقی به انتقاد از مواضع اخیر رئیس جمهور پرداخت.

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نطق زنده رئیس‌جمهور در شبکه اول سیما، گفت: آقای احمدی‌نژاد به جای پرداختن به امور معیشتی مردم که مورد تاکید آقا بوده است، مسائل دیگری را مطرح کرد.
 
وی با بیان اینکه ای‌کاش احمدی‌نژاد نصایح مقام معظم رهبری را گوش می‌کرد، افزود: مقام معظم رهبری خطاب به دولت فرمودند که به فکر مشکلات معیشتی طبقات ضعیف جامعه باشد. اکنون نقدینی و تورم مردم را از پا درآورده است.
 
توکلی با انتقاد از آنچه خوب نبودن سرمایه‌گذاری در کشور خواند، از دولت خواست به مشکلات اقتصادی توجه کند.


طی پیامی اعلام شد
تقدیر مجمع نمایندگان تهران از مردم پایتخت در همراهی اجلاس عدم تعهد


مجمع نمایندگان تهران طی پیامی از همراهی خوب مردم پایتخت به دلیل همراهی در برگزاری اجلاس عدم تعهد تشکر کردند.

 
ناظران مجلس در شورای عالی آموزش و پرورش انتخاب شدند

نمایندگان مجلس، ناظران خانه ملت در شورای عالی آموزش و پرورش را انتخاب کردند.

عبدالوحید فیاضی نماینده نور و  عطالله سلطانی  نماینده رزن در جلسه علني امروز بهارستان به عنوان ناظران خانه ملت در شورای عالی آموزش و پرورش را انتخاب شدند.

 
سفر لاریجانی به اجلاس بین ‌المجالس جهانی در کانادا رسما لغو شد

سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به اجلاس بین‌المجالس جهانی در کانادا رسما لغو شد.

اداره اخبار مجلس اعلام کرد، سفر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به کانادا برای حضور در یکصد و بیست و هفتمین اجلاس بین‌المجالس جهانی به دلیل رفتار خصمانه و ناشیانه توأم با دستپاچگی دولت کانادا لغو شد.
 
اداره کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، به دنبال رفتار سبک و اقدام منفعلانه دولت کانادا در تعطیلی سفارت این کشور، سفر ریاست مجلس شورای اسلامی برای حضور در یکصد و بیست و هفتمین اجلاس بین‌المجالس جهانی در شهر کبک کانادا لغو شد.

 
دقایقی قبل
جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی پایان یافت


جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس دقایقی پیش با اعلام حجت الاسلام ابوترابی فرد پایان یافت.

جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش با اعلام حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست ساعاتی از صحن علنی را بر عهده داشت، پایان یافت.
 
ابوترابی‌فرد، پیش از پایان جلسه اعلام کرد که جلسه بعدی مجلس روز سه شنبه (21 شهریورماه) راس ساعت 8 صبح با دستور کار ادامه رسیدگی به دستور هفتگی تشکیل می‌شود.

 
آغاز جلسه علنی مجلس
جلسه علنی امروز مجلس دقایقی قبل به ریاست حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد آغاز شد.


جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه21 شهريورماه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد، نائب رئیس اول پارلمان و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.

بررسی گزارش عادل آذر رئیس مرکز آمار کشور درباره سرشماری سال 1390 و نیز رسیدگی به چند طرح و لایحه در دستور کار امروز پارلمان قرار دارد.
 

ابوترابی از جلسه شب گذشته خبر داد
نشست رئیس جمهور با نمایندگان درباره نرخ ارز


نائب رئیس اول مجلس از نشست شب گذشته خود و جمعی از نمایندگان با رئیس جمهور و برخی مدیران اقتصادی درباره موضوع نرخ ارز و افزایش آن طی چند روز اخیر خبر داد.

ابوترابي‌فرد در جلسه علني امروز بهارستان گفت: در جلسه‌ای که شب گذشته با رئیس جمهور و برخی از مدیران اقتصادی، بنده و برخی نمایندگان داشتیم و تا پاسی از شب طول کشید، موضوع نرخ ارز و افزایش آن طی چند روز اخیر بررسی شد و صبح امروز نیز در جلسه‌ای که با آقای نادران و وزیر اقتصاد تشکیل شد، در همین زمینه بیش از یک ساعت بحث و گفت‌وگوهایی مطرح شد.

 
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در خاتمه تاکید کرد: باید تصمیمات اتخاذی دولت در زمینه نرخ ارز برای پاسخگویی به دغدغه‌های نمایندگان اجرایی شود و باید تشکیل جلسه دهیم تا مطالب مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

 
با تصویب مجلس
خودداری از حل مشکلات کارگزاران مخابرات روستایی به قوه قضاییه ارجاع شد


با تصویب نمایندگان مجلس گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد استنکاف دستگاه‌های ذیربط به حل مشکلات بیمه‌ای کارگزاران مخابرات روستایی برای رسیدگی به قوه قضاییه ارسال شد.

 
موافقت مجلس با کلیات لایحه اصلاح قانون دریایی ایران

بهارستان نشینان کلیات لایحه اصلاح قانون دریایی ایران مصوب ۱۳۴۳ را به تصویب رساندند.

 
طبق مصوبه مجلس صورت گرفت؛
حذف عبارت «پرچم ملی ایران» از قانون دریایی


نمایندگان مجلس با حذف عبارت «پرچم ملی ایران» از قانون دریایی ایران و اصلاح این عبارت به «پرچم جمهوری اسلامی ایران» موافقت کردند.
 
با تصویب نمایندگان:
سازمان بنادر مکلف به ثبت معاملات در روزنامه رسمی شد
 

بر اساس مصوبه امروز مجلس سازمان بنادر و دریانوردی مکلف شد که انجام معامله را در روزنامه رسمی کشور آگهی کند.

 
با انتخاب نمایندگان
ناظران مجلس در شورای عالی نظام پزشکی انتخاب شدند


نمایندگان مجلس رسول خضری و حمیدرضا عزیزی را به عنوان ناظرین مجلس در شورای عالی نظام پزشکی انتخاب کردند.

 
با رای نمایندگان
محمدعلی اسفنانی به عنوان عضو کمیته تعیین مصادیق جرائم رایانه‌ای انتخاب شد


بهارستان نشینان محمد علی اسفنانی را به عنوان عضو کمیته تعیین مصادیق محتوای جرائم رایانه‌ای انتخاب کردند.

 
لاریجانی تهران را به مقصد تبریز ترک کرد

رئیس مجلس دقایقی پیش برای شرکت در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان تهران را به مقصد آذربایجان شرقی ترک کرد.
 

با پایان نشست علنی
نوسانات ارز مجلس را غیر علنی کرد


نائب رئیس اول مجلس دقایقی پیش جلسه علنی مجلس را برای برگزاری جلسه غیر علنی به منظور بررسی نوسانات بازار ارز و سکه و گرانی‌های اخیر در این حوزه به پایان رساند.

حجت‌الاسلام حسن ابوترابی‌فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی که از ابتدای امروز ریاست صحن علنی مجلس را بر عهده داشت، با اعلام پایان جلسه علنی امروز مجلس گفت: از ابتدای جلسه علنی امروز نمایندگان درخواست کردند تا جلسه غیر علنی با مسئولان دولتی برای بررسی بازار ارز و سکه تشکیل شود تا به تحلیل نسبی این مسائل در وقتی مناسب بپردازیم.

وی ادامه داد: اکنون جلسه علنی مجلس را به صورت غیر علنی ادامه می‌دهیم تا همکاران از کمیسیون‌های ذیربط و تخصصی مجلس نقطه نظرات خود را در این خصوص مطرح کنند. همچنین تا جایی که دسترسی ما به مسئولان اقتصادی دولت اجازه می‌داد آنها نیز در جلسه حضور پیدا کردند.

 
دولت و مجلس بر دونرخی شدن قیمت ارز اتفاق‌نظر ندارند
مصری: بورس ارز بهترین راهکار است


سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در تشریح جلسه غیرعلنی امروز پارلمان با وزیر اقتصاد گفت: اتفاق نظر دولت و مجلس بر روی ارز دونرخی نبوده و در هفته‌های آینده شاهد مدیریتی بر بازار ارز خواهیم بود.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه غیرعلنی امروز مجلس که مربوط به بررسی نوسانات بازار ارز بود، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته گذشته شاهد دغدغه‌های مردم و انتقال این دغدغه‌ها به نمایندگان نسبت به تغییرات قیمت ارز بودیم.
 
وی ادامه داد: در هفته جاری جلسات مختلفی در مجلس برگزار شد که نهایتاً منجر به حضور وزیر اقتصاد در صحن علنی و توضیحات وی در مورد این موضوع شد.

 
بروجردی در جمع خبرنگاران:
کانادا از بان‌کی‌مون خواسته بود که به ایران نیاید/بر اساس «اصل اقدام متقابل» عمل کردیم


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه وزیر خارجه کانادا از بان‌کی‌مون خواست که به ایران نیاید، گفت: جمهوری اسلامی در مقابل کانادا بر اساس اصل اقدام متقابل عمل کرد.

 
در محور آزادراه خرم زال روی داد
مصدومیت نماینده خرم‌آباد بر اثر سانحه رانندگی


ایرج عبدی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی به دلیل مصدومیت ناشی از سانحه رانندگی به بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد منتقل شد.

 
در جریان سفر یک روزه به تبریز صورت گرفت؛
بازدید لاریجانی از مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی


رئیس مجلس در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی، از مناطق زلزله‌زده این استان بازدید کرد.

 
لاریجانی در واکنش به فیلم موهن آمریکایی- اسرائیلی
توهین به پیامبر اسلام عواطف همه مسلمین جهان را جریحه‌دار کرد


رئیس مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن انتشار فیلم موهن آمریکایی- اسرائیلی، گفت که ادعای حرمت مسلمانان توسط رئیس‌جمهور آمریکا دروغ است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی چهارشنبه شب در حاشیه مراسم گرامیداشت سالروز حمله عوامل رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار فیلم موهن و توهین آمیز آمریکایی- اسرائیلی به ساحت مقدس پیامبراکرم(ص) اظهار داشت: متاسفانه از اینگونه توهین‌ها در سنت فرهنگی و سیاسی آمریکایی و صهیونیست‌ها قبلا هم مشاهده شده است.
 
وی انتشار فیلم توهین آمیز علیه نبی مکرم اسلام را حرکت ناشایست و گسترده مدعیان تکریم ادیان‌های دینی دانست و تصریح کرد: توهین به ساحت مقدس رسول اکرم(ص) نشان داد، شعارهایی که آمریکایی‌ها مبنی بر تکثر فرهنگی، حمایت و احترام به فرهنگ‌های مختلف دینی سر می دهند، چقدر بی‌اساس است.
 
بیانیه کمیسیون فرهنگی مجلس
اهانت اخیر به پیامبر(ص) توطئه‌ای برای ضربه زدن به بیداری اسلامی منطقه است


کمیسیون فرهنگی مجلس طی بیانیه‌ای اهانت اخیر به ساحت پیامبر(ص) را توطئه‌ای سازمان یافته برای ضربه زدن به بیداری اسلامی و اتحاد مسلمانان دانست و خواهان اتحاد کشورهای اسلامی در برابر صهیونیزم جنایتکار شد.

 
بیانیه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت درمحکومیت هتک حرمت اخیر


فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با صدور بیانیه‌ای اهانت نفرت انگیز دشمنان اسلام به ساحت نورانی پیامبر اعظم (ص) را محکوم کرد.

 
حضور لاریجانی در جمع معترضان به هتک حرمت به ساحت پیامبر (ص)


رییس مجلس شورای اسلامی در جمع معترضین به به هتک حرمت صورت گرفته نسبت به ساحت مقدس رسول اکرم (ص) حضور یافت.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در جمع تظاهر کنندگان راهپیمایی اعتراض به هتک حرمت رسول اکرم(ص) که ظهر امروز و پس از نماز جمعه امروز تهران انجام شد، حضور یافت.

راهپیمایی امروز نمازگزاران تهرانی در اعتراض به هتک حرمت رسول گرامی اسلام نسبت به ساخت و انتشار  یک فیلم صهیونیستی ـ آمریکایی برپا شد.

 
دقایقی قبل و به ریاست لاریجانی
جلسه علنی صبح امروز مجلس آغاز شد


جلسه علنی صبح امروز يکشنبه(26 شهريورماه)مجلس دقایقی پیش به ریاست علی لاریجانی و با حضور 197 نفر از وکلای ملت آغاز شد.

ادامه رسیدگی به لایحه اصلاح قانون دریایی و نیز بررسی سؤال الیاس نادران نماینده تهران از سید شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین انتخاب چند ناظر مجلس در برخی مجامع و شوراها در دستور کار جلسه علنی امروز پارلمان قرار دارد.

 
خشم نمایندگان مجلس از اهانت به پیامبر اکرم (ص)
فریاد "مرگ بر آمریکا" در صحن علنی طنین‌انداز شد


نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز پارلمان و در واکنش به اقدام آمریکا در ساخت فیلم اهانت آمیز به پیامبر اکرم (ص) فریاد "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" سر دادند.

 
رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار شد
تصمیم‌گیری بین‌المجالس اسلامی و آسیایی درباره فیلم موهن


رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پيش از دستور خود در جلسه علني امروز بهارستان از مجامع بین‌المللی بخصوص بین‌المجالس اسلامی و آسیایی خواست در مقابل رفتار خشن و بی‌منطق ساخت فیلم موهن که قلوب مسلمانان را جریحه‌دار کرده است، تصمیم گیری کنند.


با 132 رای موافق نمایندگان صورت گرفت
موافقت مجلس با فوریت طرحی درباره زمان قرائت نطق‌ها در صحن علنی


نمایندگان مجلس با فوری بررسی شدن طرح اصلاح ماده 106 آئین نامه داخلی موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی، نطق‌های نمایندگان در ابتدای صحن علنی قرائت می‌شود.

 
با موافقت مجلس با یک فوریت صورت می‌گیرد
تمهیدات مجلس برای اجرای پروژه‌های عمرانی


نمایندگان مجلس با فوریت طرحی موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی آن تمهیداتی برای اجرای پروژه‌های عمرانی سال 91در نظر گرفته می‌شود.
 

با قرائت بیانیه‌ای در صحن علنی
نمایندگان اقلیت دینی مجلس اهانت به پیامبر اسلام را محکوم کردند


نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی طی بیانیه‌ای که در صحن علنی مجلس قرائت شد حرکت امپریالیستی ـ صهیونیستی در اهانت به ساحت پیامبر(ص) را محکوم کردند.

 
وزیر اقتصاد در صحن علنی مجلس:
تزریق ارز در چارچوب مسئولیت قانونی من نیست


وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه نمایندگان از بنده جزئیاتی از تزریق ارز خواسته‌اند، گفت: من به این مسئله ورود نمی‌کنم چرا که در چارچوب مسئولیت قانونی من نیست.


آغاز جلسه غیرعلنی مجلس با حضور وزرای نفت و اقتصاد


جلسه غیرعلنی نمایندگان مجلس با حضور وزرای نفت و اقتصاد دقایقی پیش در صحن پارلمان آغاز شد.

جلسه غیرعلنی صبح امروز (چهارشنبه29 شهريورماه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با حضور سیدشمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی و رستم قاسمی وزیر نفت آغاز شد.

 
ارائه گزارش وزیر نفت درباره مسائل اقتصادی کشور در جلسه غیرعلنی مجلس


نماینده اردبیل در مجلس از ارائه گزارش وزیر نفت درباره مسائل اقتصادی کشور در جلسه غیرعلنی نمایندگان خبر داد.

 
دقایقی قبل صورت گرفت
آغاز جلسه علنی مجلس پس از 100 دقیقه جلسه غیرعلنی


جلسه علنی صبح علنی مجلس دقایقی پیش پس از 100 دقیقه جلسه غیر علنی به ریاست علی لاریجانی آغاز شد.

جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش و پس از 100 دقیقه جلسه غیر علنی، به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس آغاز شد.

رئیس مجلس پیش از قرائت قرآن کریم، گفت: در جلسه غیر علنی گزارشی درباره شرایط ارزی کشور، چگونگی بهبود این وضعیت اقتصادی و چگونگی ارائه تسهیلات ارزی برای بهبود شرایط بخش‌های تولیدی، صنعتی، کشاورزی و دامداری کشور ارائه شد.

وی افزود: امسال باید این بخش ها بیشتر رونق یابد و در جلسه غیر علنی نیز مسئولان دولتی حضور داشتند که مباحث خوبی مطرح شد و این مباحث طی هفته‌های آینده نیز ادامه خواهد یافت تا وضعیت ثابتی ایجاد شود.

 
در صحن علنی مجلس عنوان شد
توکلی: حمایت نمایندگان از یک قاضی معلق باعث بی‌آبرویی مجلس است/لاریجانی: برخورد می‌کنیم


رئیس قوه مقننه گفت: با دستگاهی که نامه‌ای را تحت یک عنوان از نمایندگان امضا گرفته و تحت عنوانی دیگر آن را منتشر کرده است، برخورد می‌کنیم.

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه) طی تذکری با استناد به بند 4 و 11 ماده 23 آئین‌نامه داخلی مجلس در صحن علنی اظهار داشت: اگر به حیثیت مجلس لطمه بخورد، قانون بی‌اعتبار می‌شود و خیلی مهم است که نمایندگان معتبر باقی بمانند.
 
وی افزود: روز گذشته خبرگزاری‌ها اعلام کردند که 164 نفر از نمایندگان نامه‌ای را در دفاع از یک قاضی معلق که در یک پرونده بسیار مهم ملی متهم بزرگ است، امضا کردند.
 
توکلی ادامه داد: تعدادی از نمایندگان هم اعلام کردند که بحث حمایت از این قاضی نبوده و فقط به خاطر تغییر ساختار تأمین اجتماعی این نامه را امضاء کردند و حتی یکی از نمایندگان گفته که کلا این نامه را امضاء نکرده‌ است.

 
در پاسخ به پرسش نادران صورت گرفت
کارت زرد مجلس به وزیر اقتصاد/نمایندگان از پاسخ‌های حسینی قانع نشدند

نمایندگان مجلس از پاسخ‌های وزیر اقتصاد به پرسش الیاس نادران که در زمینه بمب ارزی وعده داده شده رحیمی بود، قانع نشدند.
 

نادران در طرح سوال از وزیر اقتصاد در صحن علنی:
نباید همه مشکلات را گردن تحریم انداخت/ آقای وزیر صادقانه بگویید مسئول کیست؟


نماینده تهران در مجلس با تأکید بر اینکه نباید همه چیز را گردن تحریم بیاندازیم و به دشمنان نسبت دهیم، گفت: وزیر اقتصاد در جلسه علنی شرح کشافی از آیین‌نامه برای نمایندگان مطرح کرد.
 
 
وزیر اقتصاد در صحن علنی مجلس:
سؤال ارزی از من وجهی ندارد


وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه سؤال درباره امور ارزی از وزیر اقتصاد وجهی ندارد، گفت: وظیفه یک وزیر را قانون اساسی تعیین می‌کند اما آیا می‌شود از وزیر اقتصاد درباره مسائل ارزی سؤال کرد؟!

 
در صحن علنی مجلس عنوان شد
باهنر: پاسخ وزیر اقتصاد از نظر حقوقی درست است


نایب رئیس دوم مجلس گفت: پرسش نادران از دولت به صورت کلی وارد است اما پاسخ وزیر اقتصاد از نظر حقوقی مبنی بر اینکه وزیر مسئولیت مستقیم در جریان ارزی ندارد، نیز درست است.

 
در صحن علنی اعلام وصول شد
دولت خواستار استرداد لایحه جرم زدایی از قانون مواد مخدر شد


عضو هیئت رئیسه مجلس تقاضای استرداد لایحه جرم زدایی از قانون مواد مخدر که توسط دولت ارائه شده را اعلام وصول کرد.

 
جلسه علنی 145 دقیقه‌ای مجلس پایان یافت

 
جلسه علنی 145 دقیقه‌ای امروز مجلس دقایقی پیش با اعلام نایب رئیس دوم پارلمان پایان یافت.

جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با اعلام محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست ساعتی از صحن علنی را بر عهده داشت پایان یافت.

وکلای ملت در جلسه علنی 145 دقیقه‌ای امروز خود رسیدگی به سؤال الیاس نادران نماینده تهران از سید شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصاد و دارایی را ادامه دادند.

بهارستان‌نشینان صبح امروز نیز 100 دقیقه جلسه غیر علنی با حضور سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصاد و دارایی و رستم قاسمی وزیر نفت تشکیل دادند و در این جلسه مسائل اقتصادی کشور و نیز تحولات و نوسانات بازار ارزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس پیش از پایان جلسه علنی اعلام کرد که جلسه بعدی پارلمان، یکشنبه هفته آینده دوم مهرماه راس ساعت 8 صبح با دستور کار رسیدگی به دستور هفتگی تشکیل می‌شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: مجلس ، کانادا ، صحن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار