سپاه پاسداران گزارش داد: نیروهای مهاجم به 20 كیلومتری اهواز رسیده‌ و نیروهای خودی در حال عقب‌نشینی هستند. بعثي‌ها از طرف دشت آزادگان به حمیدیه رسیده‌ و نزدیك است كه پادگان حمیدیه را تصرف كنند. آن‌ها توسط تانك‌ها و سلاح‌های سنگین پشتیبانی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترين وقايع روز پنجم جنگ تحميلي بدين‌ شرح است:

4 مهر 1359

در ساعت 2:44 دقیقه بامداد سپاه پاسداران گزارش داد: 200 تانك عراقی در مرز خرمشهر آماده ورود به شهر و اشغال آن هستند.



توان خودی در مقابل دشمن فقط حدود 200 نفر مسلح به ژ - 3 است. برادران سپاه به منظور ایجاد تأخیر در ورود نیروهای دشمن، پل نو را منهدم كردند.

در محور بستان نیز دشمن به پیشروی خود ادامه می‌دهد. نیروهای خودی برای جلوگیری از نفوذ دشمن به بستان، پل ورودی را منفجر كرده‌اند.



 در ساعت 22:30 سپاه پاسداران گزارش داد: نیروهای مهاجم به 20 كیلومتری اهواز رسیده‌اند و نیروهای خودی در حال عقب‌نشینی هستند. بعثي‌ها از طرف دشت آزادگان به حمیدیه رسیده‌ و نزدیك است كه پادگان حمیدیه را تصرف كنند. آن‌ها توسط تانك‌ها و سلاح‌های سنگین پشتیبانی می‌شوند.

در جبهه میانی نیز دشمن دست به محاصره شهر دهلران مي‌زند. سد "كنجان‌چم"، پس از یك نبرد 5 ساعته، ظهر این روز به دست عراقی‌ها می‌افتد. در ادامه حملات هوایی امروز شهرهای تهران، بوشهر، آبادان، اهواز، دزفول، كرمانشاه، مهران، كاشان و قم توسط عراقی‌ها بمباران می‌شوند.



انتهاي پيام/
برچسب ها: جنگ ، دفاع ، ارتش ، سپاه ، بسیج ، بعثی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار