سخنگوي هيئت رئيسه مجلس از تایید مصوبه صبح امروز(يكشنبه) مجلس در اصلاح لایحه سه دوازدهم بودجه توسط شورای نگهبان و تخصيص 170 میلیارد تومان برای برگزاری انتخابات خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران عبدالرضا مصري سخنگوي هيئت رئيسه مجلس در حاشيه جلسه علني بهارستان و در جمع خبرنگاران گفت: لایحه بودجه قرار بود 15 آذرماه به مجلس بیاید اما با تاخیر در اسفند ماه تقدیم مجلس شد، مجلس هم سعی کرد لایحه بودجه سه دوازدهم را مختصرا تصویب کند و آن را تقدیم شورا کرد اما شورای نگهبان با توجه به برگزاری دو انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها در سال آینده، به این مصوبه ایراد گرفت که مجلس صبح امروز این لایحه را اصلاح کرد.

وي در ادامه افزود: بر اساس مصوبه مجلس هم سه دوازدهم برای دولت قانونی شد و هم اینکه هر گونه پرداخت خارج از سه دوازدهم ممنوع شد و سه درصد تنخواه موضوع تبصره ماده یک قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت هم از این سه دوازدهم مستثنی شد.

مصري اضافه كرد: سه بندی که امروز توسط مجلس به قانون بودجه الحاق شد، تعیین اعتبارات برای وزارت کشور، مجلس و شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا بود.

وی بیان کرد: هرگونه پرداخت یارانه نقدی و سود سهام مازاد بر عملکرد سالانه نیز ممنوع شد و این قانون بعد از ابلاغ به ریاست جمهوری قابل اجرا است.

نماينده مردم كرمانشاه در مجلس اظهار داشت: مشکلی که هم اکنون وجود دارد بحث حقوق بازنشستگان است؛ حقوق و عیدی بسیاری از بازنشستگان در برخی استان‌ها هنوز پرداخت نشده است؛ از نظر اداری یک روز مانده به پایان سال این افراد تحت فشار هستند و بر همین اساس از مسئولین می‌خواهیم هر طوری که شده امروز تلاش کنند تا عیدی و حقوق این افراد پرداخت شود چرا که حدود 17 ماه هنوز عیدی خود را نگرفته‌اند.

مصری در پايان تصريح كرد: خوب بود که این پرداخت‌ها با هم انجام می‌شد همان‌گونه که یارانه‌ها در یک شب به حساب همه واریز می‌شود. به هر حال این اختلاف ایجاد گلایه‌مندی کرده و ما از دولت می‌خواهیم دستور بدهند تا حقوق و عیدی بازنشستگانی که هنوز دریافتی نداشته‌اند به صورت هماهنگ پرداخت شود. 

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار