نماينده مردم شهرضا و سميرم در مجلس گفت: از شرايط تصدي وزارت بهداشت، رفتار از روي عقل و عمل از روي انديشه است اما طريقت‌منفرد فاقد اين خصوصيات است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران عوض حيدرپور شهرضايي نماينده شهرضا و سميرم در جلسه علني امروز مجلس (يکشنبه 27 اسفند) و در مخالفت با انتصاب محمدحسن طريقت‌منفرد براي تصدي وزارت بهداشت گفت: در انتخاب وزرا اول بايد صلاحيت عمومي را بررسي کنيم و اگر قابل قبول بود به آنها راي دهيم.

وي در ادامه با بيان اين مطلب که درست نيست شخصي براي انتصاب در وزارتخانه‌اي انتخاب شود که صلاحيت نداشته باشد، ادامه داد: رزومه ارائه شده از سوي ايشان را ببينيد، در رزومه عنوان شده ايشان عضو هيئت علمي هستند اما هيئت علمي مرحله دارد استاديار يا استادتمام که ايشان هيچ کدام از اين درجات را ندارند، تمام وزراي ما که در دولت خدمت کرده‌اند يا استاديار و يا استاد تمام بودند.

حيدرپور همچنين با استناد به سخنان رئيس‌جمهور تصريح کرد: رئيس‌جمهور در سخنان خود گفته‌اند که ايشان اهل پژوهش هستند اما حتي يک مقاله پژوهشي از آقاي طريقت  نديده‌ايم.

اين عضو کميسيون اصل 90 با ذکر اين مطلب که طريقت منفرد از اول مجلس در کميسيون‌ها حضور داشتند، گفت: اظهارنظرهاي ايشان هيچگاه منطبق بر سياستهاي کلي مردم و يا مطالبات مقام معظم رهبري نبود.

وي در ادامه با رجوع به سخنان امروز صبح آيت‌الله غروي در مجلس ادامه داد: امروز پيام حجت‌الاسلام غروي اين بود که به دنبال هواي نفس نباشيم اما من مي‌خواهم بگويم که به نظر من تصدي طريقت منفرد به عنوان وزير بهداشت نه تنها در جهت رضاي خدا نبوده بلکه در جهت تامين رضايت خويش است و به وزارت ربطي ندارد.

نماينده شهرضا و سميرم با اشاره به اين مطلب که طريقت منفرد در موضوعاتي که ورود پيدا مي‌کنند کلان نگري لازم را ندارند، بيان کرد: در دوره‌هايي که ما خدمت مي‌کرديم شهيد رجايي و شهيد باهنر وزير بودند نبايد به اين دليل که چند ماه از عمر دولت باقي مانده بگوييم که بايد به ايشان راي داد بنده معتقد هستم که يکي از شرايط تصدي وزارت رفتار از روي عقل و عمل از روي انديشه است اما طريقت منفرد فاقد اين خصوصيات است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: طریقت ، مجلس ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار