رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: کسی را مثل من نمی‌بینید که جزء به جزء مشکلات اقتصادی کشور را بداند و من اکنون نیاز می‌بینم که یک تیم اجرایی قوی در کشور وجود داشته باشد تا قانون را اجرا کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در دیدار با اعضاي دفتر تحکیم وحدت استان‌های فارس، کرمان و تهران با بیان اینکه جنبش دانشجویی با حساسیت و احساس مسئولیت مسائل کشور را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد اظهار داشت: فضای جنبش دانشجویی ما در این چند سال اخیر با سستی و رخوت مواجه شده است چرا که علی‌رغم تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ فضاهای دانشجویی و روحیه نشاط در تشکل‌های دانشجویی اکنون با فضای انفعال در دانشگاه‌ها روبرو هستیم.  
 
وی با تاکید بر اینکه باید روحیه نشاط به دانشجویان تزریق شود، ادامه داد: انتخابات محلی است برای حضور مردم و دانشجویان که در سرنوشت کشورشان سهیم شوند و دانشجویان باید در عرصه انتخابات براي سرنوشت‌ کشورشان تصمیم‌گیری کنند.  
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور فضای انتخابات ریاست جمهوری را براي دانشجويان فضای خوبی برای ورود به مسائل کشور عنوان کرد و گفت:‌ فضای انتخابات باید همراه با نقد و پیشنهاد باشد و نقد کردن به معنای سیاه‌نمایی نیست؛ اکنون وقت انتخاب دیدگاه، منش و استراتژیک است که البته ذکر این نکته ضروری است که همراه با شور انتخابات هیجان بر عقل ما غلبه نکند، چرا که در این صورت انتخاب ما ضعیف خواهد بود.  
 
وی با بیان اینکه اینکه بیشترین تبلیغات در زمان انتخابات ریاست جمهوری صورت می‌گیرد اظهار داشت: در انتخابات باید از ویترین‌سازی، شعارسازی و تخریب افراد پرهیز شود و دانشجویان و جوانان در این زمینه فضای عمیق هوشمندانه و متفکرانه را برای انتخاب مردم به وجود آورند.  
 
حجت‌الاسلام پورمحمدی در پاسخ به سوال فعال دانشجویی مبنی بر اینکه اگر شما به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری رای بیاورید آیا وزارت علوم دولت شما هم در مقابل عدم فعالیت تشکل‌ها سکوت خواهد کرد، گفت: فضای دانشگاه باید در فضای کلی کشور تعريف شود؛ دانشگاه بخش مهمی از کشور بوده در نتیجه باید اساس و بنیان آن را از دانشگاه در راستای قانون‌مداری اصلاح کنیم.  
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور  ادامه داد: قانون‌گرایی در کشور ما ضعیف است و چالش جدی در کشور ما این است که قانون در جایگاه فعلی کشور نقش اساسی ندارد و اگر کشور ما بخواهد به جایگاه اصلی خود برسد باید فرهنگ قانون‌مداری را اجرا کند.  
 
وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های رشد کشور در دنیا میزان پایبندی مردم به قانون است اظهار داشت: این نکته در کشور ما ضعیف بوده و سهم عمده این ضعف متوجه مسئولان  است؛ به طور مثال کشور ما بالاترین نرخ تلفات جاده‌ای را دارد. 7 سال پیش زمانی که من وزیر کشور بودم 33 هزار کشته جاده‌ای وجود داشت که روز به روز با افزایش تلفات جاده‌ای مواجه می‌شویم پس این وظیفه ما مدیران است که سماجت کنیم و البته با سهیم کردن همه افراد کشور قانون‌گرایی را نهادینه کنیم.  
 
حجت‌الاسلام پورمحمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تدابیری برای اجرای قانون اندیشیده‌اید که جنبش دانشجویی فعالیت خود را دوباره احیا کند بیان داشت: اگر سیر تحولی در کشور تحقق پیدا کند و فرهنگ قانون‌مداری نهادینه شود اجرای قانون به طور عملی انجام می‌شود.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور  افزود: مجلس شورای اسلامی و قوه قضاييه باید با نظارت کلي‌تر با کسانی که قانون را زیر پا می‌گذارند و با اين کار مقابل نظم و توسعه کشور مي‌ايستند برخورد جدی کند.  
 
وی تصریح کرد:‌ بنده معتقدم در دانشگاه بايد به قوانین عمل شود؛ من آمده‌ام تا قانون‌گرایی را عمل کنم، اینگونه تربیت شده‌ام در نتیجه قانون باید در همه جا اجرا شود.  
 
حجت‌الاسلام پورمحمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اعلام کرده بودید برنامه‌های جدی براي اقتصاد دارید، با وجودي که مدیریت اقتصادی ندارید، اين را چگونه توجيه مي‌کنيد، اظهار داشت: این مسئله اشتباه است که دولت باید دست کسی باشد که ثروتمند بوده تا بتواند با سرمایه‌اش مدیریت اقتصادی انجام دهد و دولت با قدرت اقتصادی می‌تواند فضای اقتصادی کشور را تنظیم کند چرا که قدرت دولت باید تنظیم‌کننده و تعدیل کننده باشد و کسی که برای ریاست جمهوری انتخاب می‌شود باید دارای تحصیلات و فهم کلام باشد.  
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: کسی را مثل من نمی‌بینید که جزء به جزء مشکلات اقتصادی کشور را بداند و من اکنون نیاز می‌بینم که یک تیم اجرایی قوی در کشور وجود داشته باشد تا قانون را اجرا کند.  
 
وی افزود: نقشه اقتصادی کشور تبیین شده و امروز فقط باید قدرت اجرایی داشته باشد و رئیس  جمهور آینده نیز باید طبق برنامه پنجم توسعه عمل کرده و این برنامه را تغییر ندهد.
 
حجت‌الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه رئیس جمهور و تیم دولت باید سرمایه‌گذاران را جذب تقویت اقتصادی کشور کند، اظهار داشت:‌مدیر کشور باید از سرمایه‌داران یک کشور حمایت کرده چرا که سرمایه‌داران باعث بهبود وضعیت یک کشور خواهد بود.  
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان در پاسخ به شعار انتخاباتی خود خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک شعار انتخاب خود را با عنوان گرایش تحولی اعلام خواهم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار