شهرستان قروه با بیش از 165 اثر تاریخی و گردشگری آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج ، قروه یکی از شهرستان‌های کردستان در ارتفاع 1790 متری از سطح دریا قرار دارد. از شمال به شهرستان بیجار، ‌از شرق و جنوب شرقی به شهرستان همدان، از جنوب به شهرستان سنقر و از غرب به شهرستان دهگلان محدود می‌شود.
قروه در مسیر راه اصلی سنندج ـ همدان قرار دارد و از این راه به طول 77 کیلومتر به سوی جنوب شرقی تا شهر همدان و به طول 87 کیلومتر به سمت شمال غربی تا سنندج فاصله دارد.
مردم قروه به زبان کردی و ترکی آذری تکم می‌کنند، ارتباط با شهر همدان از یک سو و تاسیس تشکیلات اداری تابع استان کردستان از سویی دیگر موجب شه که فرهنگ محلی از آمیختگی فرهنگ کردی و آذری به وجود آمده و در این بهم پیوستگی، هسته جمعیتی و نگهداری ثابت و مداوم آن در منطقه بی‌نهایت مؤثر بوده است.
در حال حاضر 165 اثر تاریخی و گردشگری در شهرستان قروه شناسایی شده است که از این تعداد 115 تپه، 34 محوطه، 14 بنا و 2 بافت تاریخی است که از مهم‌ترین این آثار می‌توان به مجموعه تفریحی سراب کوثر، امامزاده و چشمه آبگرم طبیعی باباگرگر، پل تاریخی فرهادآباد، حمام قصلان، آثار صخره‌ای فراتاش(فرهاد تراش)، منطقه حفاظت شده بدر و پریشان اشاره کرد که در گزارش‌های مفصلی به معرفی این جاذبه‌ها خواهیم پرداخت./س
 
برچسب ها: قروه ، ترکی ، آبگرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.