در تلاش هستیم در سال 92 اعتبارات قابل توجهی برای خرید آمبولانس دیده شود تا خدمات درمانی دچار اختلال نشود.

دکتر سید حسن امامی رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  خرید آمبولانس از سال 90 در دستور کار قرار گرفت ولی اعتبارات آن امسال پرداخت شده است.

وی با بیان این که آمبولانس های بین بیمارستانی، آمبولانس های ساده و آمبولانس های جاده ای، آمبولانس پیشرفته و مجهز هستند گفت: ما در سال 91 کسری اعتبارات داشتیم به این معنا که در این سال هیچ گونه اعتباری برای خرید آمبولانس دیده نشده بود تلاش می کنیم در سال 92 اعتبارات قابل توجهی در برنامه دید شده که با توجه به کمک نمایندگان مجلس اعتباراتی در این زمینه دیده شود و خدمات درمانی ما دچار اختلال نشود.

امامی رضوی با تاکید براین که قیمت آمبولانس ها امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته عنوان کرد: قیمت یک آمبولانس مجهز سال قبل 140 میلیون تومان بود که مسلماً امسال افزایش چشم گیری داشت.

وی ادامه داد: حدود 3 هزار آمبولانس جاده ای در کشور داریم ولی این تعداد به خاطر استهلاک هایی که دارند جوابگوی نیاز ما نیستند و باید تمهیداتی صورت گیرد که سالی 200 تا 250 آمبولانس جایگزین آمبولانس ناوگان شوند.

امامی رضوی با اشاره به اینکه آمبولانس های جدیدی که طی این چند روز به ناوگان آمبولانس ها اضافه شده آمبولانس کمک دار هستند تصریح کرد: این آمبولانس ها مخصوص مناطق صعب العبور هستند که به تدریج به سیستم تزریق می شوند.

گفتنی است: امسال 50 تا 100 نوع از این آمبولانس ها در اختیار ما قرار داده شده است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.