مهلت ارسال آثار نخستین جشنواره سراسری كاریكاتور با موضوع«سبك زندگی ایرانی» از سوی حوزه هنری استان كردستان تا 20 فروردین 92تمدید شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، امین مرادی رئیس حوزه هنری استان كردستان ضمن اعلام این خبرگفت: با توجه به استقبال بسیار مناسب از این جشنواره و  اهمیت موضوع و با توجه به فرصت ایام نوروز كه زمینه تبلور آراء و نظریه جهت ایده سازی در خصوص سبك زندگی ایرانی  بیشتر فراهم می شود، ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا 20 فروردین ماه 92 تمدید خواهد شد.
  وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب افزود: نقش هنر در ترویج و نهادینه كردن الگوی اسلامی – ایرانی سبك زندگی، موضوع بسیار مهمی است كه از نگاه تیزبین و موشكافانه هنرمندان كاریكاتوریست كشور می توانیم، بخشی از این رسالت هنری را در احیای مجدد سبك های ارزشمند و انسانی ایرانی را كه با اسلام عجین گشته است، به انجام رسانیم .
وی افزود: با توجه به اینكه یكی از راه های نفوذ دشمن و تهاجم فرهنگی نفوذ بر ریشه ها ی بنیادین زندگی است، غرب از طریق ابزارهای ارتباطی و به شیوه های مختلف درجزئیات زندگی نفوذ كرده و سبك زندگی ایرانی را مورد آسیب قرارداده است.
مرادی افزود: ترویج فرهنگ تجمل گرایی ومصرف گرایی در بین افراد جامعه،  تضعیف ریشه های بنیان خانواده، تلاش در جهت ایجاد  فساد و بی بند وباری و موارد دیگر بخشی از برنامه ریز ی های بلند مدت غرب خواهد بود.
دبیر جشنواره كاریكاتور افزود: تلاش در جهت احیای ارزش های اسلامی – ایرانی در سبك زندگی خانواده ها رسالت و وظیفه تمامی دستگاه ها، ارگان ها، نهادها و سازمان ها بوده و در این بین نقش و جایگاه متولیان فرهنگ و هنركشور بسیار برجسته ومهم است.
رئیس حوزه هنری استان كردستان افزود: آسیب شناسی در مورد « ضعف فرهنگ كار جمعی»، « عدم رعایت حقوق متقابل در روابط اجتماعی»، « افزایش آمار طلاق»، « قانون گریزی در رانندگی»، « عدم رعایت فرهنگ آپارتمان نشینی»، «عدم الگوی تفریح سالم»، « رواج دروغ»، « دلایل پرخاشگری و نابردباریهای اجتماعی»، « پوشش و طراحی مد »، «عدم رعایت  حقوق رسانه ای و اینترنتی افراد » ،« نقش وجدان كاری و انضباط اجتماعی »، « عدم توجه به كیفیت در تولیدات داخلی»، « كاهش ساعات كاری مفید در ادارات »، « ربا »، « توجه به حقوق متقابل زن وشوهر و فرزندان در خانواده »، « چرایی رونق مصرف گرایی »، « توجه به كرامت وعزت زن در اجتماع و خانواده» از مهمترین اهداف این جشنواره اعلام شده است.
مرادی افزود: ایجاد فضای مناسب رقابتی میان هنرمندان، ایجاد انگیزه و تقدیر از هنرمندان، ارتقای فرهنگ عمومی و تغییر نگرش دراین خصوص، آشنایی مخاطبان با ویژگی های سبك زندگی اصیل ایرانی با پتانسیل وویژگی های قومی وفرهنگی در جامعه و همچنین معضلات و مشكلات فرهنگی و اجتماعی ناشی از نفوذ فرهنگ بیگانه و تبلور آن در آثار هنری از دیگر اهداف این جشنواره عنوان شده است.
لازم به ذكر است جشنواره سراسری كاریكاتور با موضوع "سبك زندگی"در دو بخش اصلی با موضوع كلی« سبك زندگی ایرانی » و ویژه با موضوع « تبلور بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نقش تولید ملی در ارتقای سبك زندگی ایرانی » برگزار می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار