نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به ریاست علی کفاشیان صبح امروز شنبه 26 اسفندماه برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، علی کفاشیان-رئیس فدراسیون فوتبال ضمن تشکر از زحمات اعضای هیات رئیسه در سال گذشته گفت: از شما به خاطر صحه صدرتان که خالصانه در هر شرایطی که در کنار فدراسیون فوتبال بوده اید، تشکر می کنم.این آخرین نشست هیات رئیسه فدراسیون در سال 91 است، در واقع سال پرفشار و پر فعالیتی را پشت سر گذاشتیم. ما همه می دانیم که این فدراسیون تعطیلی ندارد و مرتبا در حال فعالیت هستیم و این همان فوتبال است که همیشه پویا بوده و در بدو شروع سال 92 بسیاری از تیم های ما در نوروز  به کشورهای مختلف می روند مانند تیم ملی بزرگسالان که به امارات و کویت سفر داشته و تیم ملی زیر 22 به قطر و یک تورنمنت بزرگ بین المللی خواهد رفت.تیم ملی نونهالان هم به ایتالیا می رود و البته تیم ملی بانوان در تورنمنت بزرگ روسیه حضور دارد. تیم ملی نوجوانان  و جوانان بانوان در مسابقات آسیایی حضور داشتند و مطالب فوق فقط بخشی از برنامه های تیم های ملی است که نشان می دهد نه تنها در پایان سال تورنمنتها و مسابقات بین المللی زیادی داشتیم بلکه در شروع سال هم به همین ترتیب در حال برگزاری مسابقات، چه در رده باشگاهی و چه در رده ملی هستیم.

وی گفت: سال 91 سال پرکاری بود. با توجه به مشکلات زیادی که در سال قبل داشتیم و در کنار آن هزینه های زیادی که برای تیم های مختلف صورت گرفت، سعی کردیم برنامه های خود را به خوبی پیش ببریم. در واقع در سالی که گذشت میزبانی مسابقات مختلفی چون مقدماتی جام جهانی نوجوانان، دیدار های دوستانه و رقابتهای قهرمانی آسیا  را در رده های مختلف فوتبال، فوتسال و بانوان داشتیم. تیم ملی فوتسال به جام جهانی راه یافت و عملکرد خوبی داشت. این تیم در واقع برای سومین بار که دو بار آن در 5 سال گذشته بود،  توانست از مرحله گروهی خود صعود کند. تیم ملی نوجوانان با راهیابی به رقابتهای جام جهانی اکنون خود را برای حضور در این پیکارها آماده می کند. تیم ملی جوانان هم علیرغم شایستگی نتوانست به رقابتهای جام جهانی راه پیدا کند. تیم ملی فوتبال ساحلی هم که با کسب نتایج درخشان توانست عنوان قهرمانی در آسیا ، المپیک ساحلی چین و راهیابی به رقابتهای جام جهانی را در کارنامه خود ثبت کند.
 
در تیم ملی بانوان هم که در رده سنی جوانان به مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا راه پیدا کرده و با تیم هایی چون تایلند، ازبکستان و اردن به رقابت پرداختند و نتایج مطلوبی کسب کردند. در رده سنی نوجوانان نیز این تیم با شکست حریفان خود به مرحله دوم رقابتهای قهرمانی آسیا صعود کرده ایم.در رده سنی بزرگسالان نیز پس از برگزاری دو دیدار دوستانه با اردن و شکست این تیم، اکنون در تورنمنت بین المللی روسیه حضور داشته و نتایج خوبی را کسب کرده است و این نتایج برای بانوان در تاریخ این رشته ورزشی در کشور بی نظیر بوده و البته تیم ملی بانوان هم با مربی خارجی خود که خوشبختانه توانستیم وی را حفظ کنیم، نتایج خوبی گرفته که جا دارد از فریده شجاعی تشکر کنیم.

رئیس فدراسیون در ادامه بیان کرد: با اقدامات خوبی که در زمینه پزشکی،آکادمی، ویژن، آموزش و بسیاری مسائل دیگر داشتیم، خوشبختانه توانستیم افتخار بهترین فدراسیون آسیا را بدست آوریم و البته طی 5 سال گذشته دو بار عنوان بهترین فدراسیون آسیا را کسب کردیم و دو بار هم کاندیدای عنوان بهترین فدراسیون فوتبال آسیا بوده ایم که این امر نشان می دهد ما در فوتبال در مسیر درستی قرار داریم.

کفاشیان در ادامه در خصوص سفرش به مالزی گفت: در این جلسه درخصوص تامین بودجه مسابقات آسیایی در رده های سنی مختلف هم بحث و تبادل نظر شد. ما 13 کرسی بین المللی در کنفدراسیون فوتبال آسیا داریم که خوشبختانه نمایندگان ایران در جلسات حضور دارند. در کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا، هدایت ممبینی ناظر داوری شد. در کمیته مالی بحث افزایش بودجه رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا و دیگر بازیهای آسیایی و تسویه حسابهای لیگ قهرمانان دوره گذشته بررسی شد. در کمیته ویژن آسیا، توسعه ویژن بررسی شد و اعلام شد که ایران یکی از کشورهایی است که تجربه خوبی دارد و موفق است. در کمیته فنی هم بحث های فنی و تکنیکی و تاکتیکی فوتبال در باشگاهها و تیم های ملی مورد بحث قرار گرفت.
 
همچنین درخصوص تامین بودجه مسابقات آسیایی در رده های سنی مختلف هم بحث و تبادل نظر شد. در کمیته لیگ های حرفه ای آخرین تغییرات امتیازدهی در سهمیه دادن به باشگاهها نیز بررسی شد. در بخش سازماندهی نیز امتیازات بالا رفت و برخی جریمه ها هم برداشته شد اما قرار شد کشورها هر کدام یک ورزشگاه استاندارد درجه A داشته باشند که خوشبختانه ما هفت ورزشگاه درجه A داریم.

گفتنی است؛ علی کفاشیان، مهدی محمد نبی، سید هادی آیت الهی، مهدی تاج، فریده شجاعی، غلامرضا بهراون، شهاب الدین عزیزی خادم، فریدون اصفهانیان و حید بهاروند در نشست هیات رئیسه حضور داشتند./زر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار