فرمانده سپاه عاشورا گفت:‌ دراقتصاد مقاومتي نخستين و اصلي‌ترين مسئله بحث فرهنگ سازي است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، پورجمشیدیان با بیان اینکه در حال حاضر مسئله تحريم‌ها فرصتي شده تا ملت ايران مصمم‌تر و با پايبندي بر توانايي و ايمان خود بر مشکلات فائق آيد ادامه داد: در کار اقتصادي به‌ويژه اقتصاد مقاومتي نخستين و اصلي‌ترين مسئله بحث فرهنگ سازي است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتي در وهله نخست مردمي کردن اقتصاد و واگذاري اقتصاد به خود مردم و نقش بازي کردن مردم در اين مقوله، ولو به اندازه يک خانوار است ادامه داد: با توجه به ظرفيت عظيم کشاورزي و وجود روستاهاي زياد در اين استان فرصت مناسبي براي ترويج و تکثير مرغ بومي و توليد تخم‌مرغ محلي و ماکیان وجود دارد.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به ایجاد قرارگاه جهاد اقتصادي در بسيج سازندگي افزود: سپاه در اینکار دنبال تصدیگری نبوده و به دنبال آن است تا با ایجاد شرایط برای بسیجیان و غیر بسیجیان در افزایش تولیدات کشاورزی نقش داشته باشد لذا مخاطبين امر خود مردم هستند و در حوزه جهاد اقتصادی محدود به بسيجي بودن نيستيم و هر ايراني را که تمايل داشته باشد در حوزه اقتصادمقاومتی فعاليت کند مي پذيريم.

وی با بیان اینکه مهيا كردن بستر مناسب جهت توسعه توليد كالاهاي اساسي و ضروري مورد نياز مردم، گسترش واحدهاي كوچك گلخانه اي و كارگاههاي صنايع دستي، ايجاد شبكه توليد و توزيع صنايع دستي و توليدات خانگي مهمترين محورهاي مباحث در اقتصاد مقاومتی هستند افزود: اقتصاد مقاومتي راهکار مناسبي براي برون‎رفت از وضعيت فعلي اقتصاد کشور و الگويي براي ساختن بستر اقتصادي کشور براي آينده است و فرصتي است که تحريم‎ها در اختيار ما نهاده و بايد از آن به نحو مطلوب استفاده کنيم. /س

برچسب ها: فرهنگ ، سازی ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.