مردم در کشورهاي مختلف اروپا از سياستهاي رياضت اقتصادي دولتها خشمگين هستند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي،تظاهرکنندگان در بروکسل از رهبران اتحاديه اروپا مي خواهند به جاي کاهش فرصتهاي شغلي، اشتغالزايي کنند. تظاهرات در بروکسل تحت تدابير شديد امنيتي برگزار شد زيرا اين شهر ميزبان اجلاس رهبران اين اتحاديه بود. اين اجلاس دو روزه در حالي برگزار مي شود که قاره اروپا همچنان در بحران اقتصادي است. در اسپانيا هزاران معلم و دانش آموز و دانشجو عليه کاهش بودجه و اخراج کارکنان دولت در مدارس و دانشگاهها تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان مي گويند دولت اسپانيا پنج ميليارد يورو از بودجه آموزش و پرورش و آموزش عالي در سال گذشته کم کرده و در نتيجه آن هشتاد هزار معلم اخراج شده اند. رکود اقتصادي در اسپانيا سبب شده است بيکاري در ميان جوانان اين کشور به بيش از پنجاه درصد افزايش يابد. در ديگر کشورهاي اتحاديه اروپا نيز خشم مردم از سياستهاي رياضتي هر روز بيشتر مي شود. در فرانسه يکصد هزار شغل در بخش خصوصي در سال گذشته حذف شد. ارقام مرکز آمار فرانسه نشان مي دهد بيش از سه ميليون نفر در دومين اقتصاد بزرگ اروپا بيکار هستند. در يونان، کارمندان دولت در آتن عليه طرحهاي دولت براي اخراج شمار زيادي از کارمندان و کارگران تظاهرات کردند.
زاهارياس تريگازيس از اتحاديه پرسنل دانشگاههاي يونان گفت اين تظاهرات عليه برنامه دولت براي قطع بودجه خدمات رفاهي و عمومي دولت است. بيشتر از همه ما نگران فلج شدن بيمارستانهاي دولتي، دانشگاه و مدارس هستيم.
اين در حاليست که رهبران اروپا مي گويند مي خواهند ميان طرحهاي رياضتي و اختصاص بودجه بيشتر براي اشتغالزايي توازن ايجاد کنند.

برچسب ها: اروپا ، ریاضت ، تظاهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار