مراسم اختتاميه دومين جشنواره فيلم شمسه با حضور هنرمندان سينما در تالار ايوان شمس برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مراسم اختتاميه دومين جشنواره فيلم شمسه با حضور دکتر ايازي معاون فرهنگي شهرداري تهران ، مهندس مرادي شهردار منطقه 22 تهران و هنرمنداني چون صديقه کيانفر ،‌رويا تيموريان ، مسعود رايگان ، امين حيايي ، هانيه توسلي ،شيرين بينا ، نگين صدق گويا ، اصغر همت، ليلا بلوکات،مجيد صالحي ،امير نوري ، مستانه مهاجر ، مهين جواهريان ، نازنين سبحاني ،‌محمد رضا اصلاني ، سيف اله صمديان ،سيد جواد هاشمي ، محمد رضا عرب  و جمعي از مسئولان فرهنگي شهرداري در تالار ايوان شمس برگزار شد .
آيين اختتاميه دومين جشنواره فيلم شمسه با تلاوت قران کريم توسط استاد کريم منصوري آغاز شد .در ادامه مراسم سهراب خسروي دبير جشنواره فيلم شمسه در سخناني گفت : چند صباحي است شور،طراوت و جنب و جوش خاصي محله ها را در برگرفته  است . آواي دلنشيني که قاصد خلق رنگين کماني از تصاوير بر روي پرده سفيد و بي آلايش صحن و سراي محله است.
وي ادامه داد : جشنواره فيلم شمسه همچون هر فعاليت فرهنگي ديگر ، برای اينکه شکل و کارکرد ايده آل خود را بدست آورد مستلزم زمان ، صبر و حوصله است .لازم است زير ساخت هاي ضروري براي آن هم در مجموعه شهرداري، هم در سطح شهر ، در مناطق و محلات بصورت کامل فراهم و سازماندهي شود.
دبير دومين جشنواره فيلم شمسه گفت :  از فيلم سازن حرفه اي و نيز نيمه حرفه اي که در مشارکت و همراهي بچه محله هاي خود پيش قدم بودن سپاسگزاريم . شما به عنوان فيلم ساز در هر سطح از حرفه اي تا آماتور و علاقه مند قبل از هرچيز به اصطلاح معروف و آشنا ، بچه و اهل يکي از محلات شهر تهران هستيد .و از اين حيث از نوعي هويت محله اي برخورداريد .پس بيايم اين هويت را که يکي از اجزاء چهارگانه پديد آورنده شمسه ، يعني شهروند ، محله ، سرمايه اجتماعي و هويت است ارج گذاشته ، مورد توجه قرار داده و نسبت به آن خود را مسئول بدانيم و به هر نحو که آمادگي داريم ، در توليد آثار مربوط به شمسه همکاري داشته باشيم و با حمايت و کمک به بچه محله هاي خودمان ،‌عامل وانگيز ه اي باشيم براي همگرايي بيشتر که بدون شک بارزترين و مهمترين  شکل اين همگرايي، حضور در تعاملات فرهنگي و هنري است. 
سهراب خسروي اظهار داشت : با برگزاري کارگاه هاي آموزشي در مناطق ، فيلم هاي امسال هم از حيث فني و هم موضوعي از کيفيت بهتري نسبت به دوره اول برخوردار بودند .
 
در ادامه مراسم محمد رضا عرب بيانيه هيات داوران دومين جشنواره فيلم شمسه را به نمايندگي از هيات داوران قرائت کرد. متن کامل بيانيه هيات داوران بدين شرح است: 

جشنواره فيلم شمسه به واسطه سرمايه اجتماعي وفرهنگي در محله‌هاي شهر معنا مي‌يابد
ما شهروند کلا‌ن ‌شهر تهران هستيم؛ شهري در دامنة کوه البرز، با درختان بلند و جوي‌هاي روان، مالامال از حس زندگي، پرشور و در جريان دائما در حال  ساخت وساز ... عقيده داريم  شهردار، مديران و پرسنل شهرداري کارگردان سريال ممتد زندگي در شهر تهران هستند، از اين رو خود را با شما همکار مي‌دانيم. جنبة اساسي كار شهرداري، ادارة فرهنگ و مديريت ذهن شهروندان است. شهرداري نهاد اجتماعي و مدني وسيعي است با عرصه‌اي بزرگ .... خلاصة کلام آنكه كار شهرداري مديريت زندگي شهري در همة ابعاد است به خصوص فرهنگسازي!  
هيئت داوران اعتقاد دارد بهره‌ بردن از هنر بطور عام و هنر سينما بطور خاص مي‌تواند در جهت فرهنگ‌سازي و استيفاي حقوق شهروندي و ارتباط مديريت شهري نقش مهمي ايفا کند. زيراکه  در جهان امروز هنرسينما يکي از نشانه هاي رشد فرهنگ در جامعه وتوسعه اجتماع فرهنگي ميباشد و به شدت مهم است  بدين سبب مي‌توان گفت جشنوارة فيلم شمسه مجموعه‌اي است از تجربه‌هاي نو، همگاني، و هويت‌بخش در هر محله با قابليت تصميم و بهره‌مندي در گسترة شهر تهران؛ تجربه‌اي جديد از جشنواره‌هاي شهري براي شهروندان تهراني در تمامي 374 محلة شهر و فرصت جديدي است تا با استفاده از هنر فراگير و تأثيرگذار سينما و اتکا بر علاقه‌مندي عمومي شناسايي محيط زندگي شهري آسان‌تر شود و در محلات مشارکت شهروندان براي ارتقاي کيفيت مادي و معنوي ساختار محله و روابط و تعاملات ساکنان آن تقويت شود. هيئت داوران  برگزاري دومين جشنوارة فيلم شمسه را  به شهردار محترم ومعا ونت محترم فرهنگي واجتماعي، مديريت شهري و شهروندان تهراني تبريک گفته و اميدوار است که با اختصاص مکان دائمي در طول سال و بودجة مشخص و نيروي انساني متخصص براي دبيرخانة دائمي جشنوارة فيلم شمسه و برگزاري کلاس‌هاي آموزش فيلم‌سازي و نمايش فيلم در سراهاي محلات و فرهنگسراها، سومين جشنوارة فيلم شمسه پربارتر از امروز برگزار شود. هيئت داوران پس از بررسي و قضاوت  280 فيلم در سه بخش مسابقة مستند، داستاني و انيميشن برگزيدگان خود را اعلام خواهد كرد.  ( محمدرضا اصلاني؛ مستندساز و کارگردان سينما). (سيف الله صمديان عکاس ومستندساز) ( محمدرضا عرب مستندساز ، کارگردان و تهيه کننده سينما) .(هانيه توسلي؛ بازيگر سينما ،تئاتر و تلويزيون).(مجيدرضا بالا؛ مدير فرهنگي و کارشناس سينما). (پريوش نظريه فيلمساز، بازيگر سينما،تئاتر و تلويزيون.)  ( نازنين سبحان سربندي؛ کارگردان انيميشن). (مهين جواهريان؛ کارگردان انيميشن)،( مجيد خادميان ، انيماتور).
شايان ذکر است در پايان از برگزيدگان دومين جشنواره فيلم شمسه تقدير و جوايز آنها توسط هنرمندان تقديم گرديد./ي2
برچسب ها: جشنواره ، فیلم ، شمسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار