مدیر عامل شرکت تعاونی دانش بنیان همانندسازی بافت پویای اصفهان از جایگزینی استخوان با پلیمرهای مصنوعی در آینده‌ای نزدیک در این شرکت خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، احمد طوقی عشقی بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی شرکت تعاونی دانش‌بنیان همانندسازی بافت پویای اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در زمان پیوند استخوان 10 تا 70 گرم از قسمت‌های ارزشمند استخوان در بدن هر فرد به کار گرفته می‌شود تا به فردی که استخوان ماهیچه‌ای وی شکسته است، پیوند زده شود.

وی یادآور کرد: این شرکت با تهیه بیوایمپلنت‌های آلوگرانت می‌تواند از انسانی که مرگ مغزی شده تا 53 عضو را برداشت و به انسانی که اعضای وی در اثر حوادث آسیب دیده پیوند کند.

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان همانندسازی بافت پویای اصفهان تاکید کرد: اکنون این پیوندها در سه بخش استخوانی، دریچه قلب و لیگمانی (تاندون‌ها) فعال است و به دنبال پیوند پوست هستیم. این گونه فعالیت‌ها از 20 سال پیش در امریکا آغاز شده و 10 سال است که این فناوری خود را به تمام دنیا عرضه می‌کند.

طوقی عشقی با بیان اینکه زمین این شرکت 10 هزار متر مربع مساحت دارد که یک سوم آن صرف ساخت ساختمان شرکت می‌شود، افزود: برای این شرکت 20 میلیارد تومان هزینه برآورد شده و امیدواریم 15 میلیارد تومان از صندوق ذخیره ارزی و بودجه استان تأمین شود و پنج میلیارد تومان از خیران کمک گرفته ‌شود.

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان همانندسازی بافت پویای اصفهان تاسیس این شرکت در کشور را یک کار علمی مفید دانست، اضافه کرد: 200 نفر مستقیم و 300 نفر به شکل غیر مستقیم در این شرکت فعالیت می‌کنند.
برچسب ها: استخوان ، بافت ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.