اوباما يک روز قبل از نخستين سفر خود از سرزمين‌هاي اشغالي در گفتگو با تلويزيون شبکه ۲ رژيم اسراييل گفت: وقتي من با بي بي(نتانیاهو) مشورت مي‌کنم؛، پيغام من به وي مانند قبل است: اگر ما بتوانيم اين موضوع برنامه انرژي هسته‌اي ايران را از راه ديپلماتيک حل کنيم، راه حلي پايدارتر است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ با اين حال اوباما ادعاهاي تبليغاتي رژيم اسراييل را مبني بر اين که يک "ايران هسته‌اي" "خط قرمزي" به وجود مي‌آورد تکرار کرد و بدون اشاره به جزئيات، گفت که وي "همه گزينه‌ها را روي ميز حفظ مي‌کند"؛ عبارتي که به طور گسترده به عنوان اقدامات ديگر از جمله نيروي نظامي تعبير مي‌شود.

 
اوباما هيچ اشاره‌اي به برخورداري رژيم اسراييل از حدود ۳۰۰ کلاهک هسته‌اي اعلام نشده و تهديدي که براي منطقه و جهان دارد، نکرد.
 
در حالي که رييس جمهور امريکا ادعا کرد تحريم‌هاي يک‌جانبه مختلف اين کشور عليه جمهوري اسلامي با هدف اين که ايران از حق خود در زمينه دنبال کردن برنامه انرژي هسته‌اي زير نظر آژانس بين‌المللي انرژي اتمي صرف نظر کند موفقيت‌آميز بوده است به طور کلي اصرار تل‌آويو بر خودداري از اجازه دادن به هرگونه بازرسي بين‌المللي از تاسيسات هسته‌اي اين رژيم و سرباز زدن از امضاي پيمان منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌اي (ان‌پي‌تي) را ناديده گرفت.
 
اين اظهارات در حالي مطرح مي‌شود که مقامات ايران بارها با رد هرگونه ادعايي مبني بر اين که تهران به دنبال اهداف غير صلح‌آميز در برنامه هسته‌اي خود است تاکيد کرده‌اند که به عنوان يکي از امضا کنندگان ان‌پي‌تي و عضوي از آژانس بين‌المللي انرژي اتمي هرگز از حق خود براي دنبال کردن يک برنامه هسته‌اي صلح‌آميز صرف نظر نخواهند کرد.
 
مقامات ارشد ايراني همچنين تصريح کرده‌اند که هرگونه اقدام نظامي امريکا يا رژيم اسراييل عليه ايران واکنش سريع و قاطعي را به همراه خواهد داشت که تاثيرات آن فرامنطقه‌اي خواهد بود و نابودي موجوديتي را در بر خواهد داشت که فلسطين را اشغال کرده است.
 
اوباما در اين گفت‌وگو همچنين تکرار کرد که هيچ طرحي براي آزادي جاناتان پولارد، مجرم اسراييلي که در زندان به سر مي‌برد ندارد؛ جاسوسي که رژيم تل‌آويو با جديت به دنبال آزادي وي پس از ۲۸ سال حبس در امريکا به خاطر جاسوسي براي آن‌هاست.
 
اوباما قرار است روز چهارشنبه ظاهرا براي يک سفر سه روزه با هدف صرفا نشان دادن تعهد بي‌قيد و شرط دولت امريکا به رژيم اسراييل به فلسطين اشغالي سفر کند.

                                                      آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 
برچسب ها: اوباما ، جاسوس ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار