کیان پور گفت: طبق قانون برنامه پنجم توسعه، وزارت راه و شهرسازی باید با اعمال سیاست های تشویقی زمینه مشارکت مردم فراهم کند و تا کنون 72 هزار هکتار بافت فرسوده شناسایی شده است.

مجیدکیان پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران  با بیان اینکه بافت فرسوده به مناطقی اطلاق می شود که عرض 50 درصد معابر آن کمتر از شش مترمربع است ،گفت:  بافت های فرسوده د مساحت 50 درصد پلاک ها کمتر از 200 مترمربع (ریزدانگی) و همچنین 50 درصد ساختمانها ناپایدار  را دارا هستند.
وی ادامه داد:براساس آمارهای دریافتی حداقل 15 درصد جمعیت شهری کشور در این بافت های فرسوده شهری سکونت دارند.
 معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بافت های فرسوده مسئله جدیدی در مباحث شهرسازی نیست  افزود:  در سالهای اخیر دولت  بهسازی و نوسازی این مناطق به صورت جدی پیگیری کرده است.
 مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران در ادامه تصریح کرد: بهسازی بافت های فرسوده علاوه بر ارتقای خدمات و کیفیت زندگی در این مناطق بتواند در یک حرکت انقلابی و بزرگ  معضل کمبود مسکن را جبران کند.
کیان پوربا اشاره به اینکه : هم اکنون 72 هزار هکتار بافت فرسوده در471 شهر کشور شناسایی شده است گفت:  طبق قانون برنامه پنجم توسعه، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها باید با اعمال سیاست های تشویقی زمینه مشارکت مردم و سرمایه گذاران بخش خصوصی را جهت نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری فراهم آورد.
برچسب ها: بافت ، فرسوده ، نوسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار