مواد اولیه شرکت هایی که تولید کننده این نوع محصولات در دنیا هستند توسط مسئولین وزارت بهداشت قرار می گیرند و بعد از کسب اطمینان کافی اجازه ورود به کشور را می دهند.

دکتر نجفی رئیس سندیکای تولید کنندگان دارویی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در تمام دنیا مواد اولیه تولیدی چین و هند حرف اول را می زنند و تمام کشورها از این دو کشور مواد اولیه خریداری و وارد می کنند.

وی افزود: باید توجه داشت که مواد اولیه باید تمام استانداردهای لازم را داشته باشد که ما آن ها را خریداری و وارد کشور کنیم در واقع این مواد باید از یک استاندارد بین المللی تبعیت کنند که اگر این استانداردهای لازم را نداشته باشند نمی توانند وارد کشور شوند.

نجفی ادامه داد:  استانداردهای شرکتی که تولید کننده این مواد اولیه است توسط وزارت بهداشت و مسئولین سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار می گیرد و بعد از اطمینان کامل اجازه ورود مواد اولیه به کشور داده می شود.

وی با بیان این که تمام شرکت های تولید کننده مواد اولیه در دنیا به خصوص اروپا تعطیل شده است عنوان کرد: همه کشورها از چین و هند مواد اولیه خریداری می کنند البته باید به این نکته توجه داشت که هر کالای چینی کیفیت پایینی ندارد چرا که تولیدات و محصولات چینی درجه بندی دارند بنابراین اگر این نوع مواد از کیفیت خوبی برخوردار نبودند شرکت های اروپایی خریدار پایه اول مواد اولیه کارخانه های چینی نبودند .

نجفی خاطر نشان کرد: تمام حرف و حدیث های بی کیفیت بودن داروهای ساخت چین همچون پنی سیلین ها کذب است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار