مدیر کل بهداشت، درمان و امور بیمه کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: بیمه های درمانی مهم ترین دغدغه مددجویان روستایی است.

ناصر ایروانی منش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه مددجویان روستایی کمیته امداد از لحاظ درمان و بیمه درمانی با مشکلات جدی روبرو هستند گفت: با طرح شبکه بیمه روستاییان کشور، 140 هزار مددجوی روستایی کمیته امداد به چرخه این طرح وارد شدند.
وی با اشاره به این موضوع که سرانه بیمه مددجویان روستایی به حساب کمیته امداد واریز نمی شود تصریح کرد: شبکه سراسری بیمه روستاییان، مددجویان کمیته امداد را از خدمات بیمه تکمیلی این نهاد محروم کرد، در حالی که نیاز روستاییان به این بیمه بسیار بیشتر مددجویان شهری است.
وی افزود: در بسیاری از موارد کمک های موردی به مددجویان روستایی می شود ولی این کمک ها نمی تواند تمام مشکلات آنها را رفع کند.
وی در ادامه در خصوص ادغام سازمان های بیمه گر اظهار داشت: اتخاذ تصمیمات مهم که به سرنوشت گروه زیادی، به خصوص گروه های آسیب پذیر جامعه ضرر وارد می کند نیازمند حساسیت های بیشتری است. زیرا مددجویان شهری و روستایی شرایط یکسانی ندارند و نباید تجربه تلخ مددجویان روستایی کمیته امداد تکرار شود.
ایروانی منش همچنین با اشاره به اینکه تغییرات نرخ ارز و دلار بر خدمات درمانی مددجویان تأثیر گذاشته است، بیان داشت: برنامه گسترده در زمینه توسعه خدمات درمانی در سطح بیمه پایه و بیمه تکمیلی طراحی شده است تا با تصویب شورای مرکزی کمیته امداد و اجرایی شدن آن مشکلات پیش روی مددجویان در بحث درمان و هزینه درمان برطرف شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در این طرح اعتبارات و گستره پذیرش خدمات درمانی در بخش خدمات پایه و مکمل افزایش پیدا کرده است./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار