"خورخه ماريو بروليو" رهبر جديد كاتوليك هاي جهان و ملقب به "فرانسيس اول" است. وي در زندگي خود فراز و نشيب هاي جالبي را داشته كه در ادامه اين گزارش به آن ها اشاره خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "خورخه ماريو بروليو" پاپ جديد كاتوليك هاي جهان ملقب به "فرانسيس اول" تقريبا تمام مدت زمان عمر خويش را در آرژانتين گذرانده است.

وي 76 ساله است و پس از "جوزف راتزينگر" (پاپ بنديكت شانزدهم) بيشترين راي مثبت را از سوي كاردينال هاي جمع شده در واتيكان براي شركت در مراسم انتخاب پاپ جديد كسب نمود. وي مدت زمان طولاني در كليسا به فعاليت پرداخته است و در اين كار مهارت داشته است. 

وي تقريبا تمامي مدت زمان آموزش و عبادت خود را در آمريكاي لاتين گذرانده است.

"سرجيو روبين" زندگي نامه نويس پاپ جديد اظهار داشته كه ماريو بروليو زندگي بسيار ساده اي داشته است و علاقه به جلال و شكوه موجود در واتيكان نداشته است. پاپ جديد در مدرنيزه كردن دستگاه كليسا در آرژانتين نقش مهمي داشته و از اين نظر از ساير كاردينال هاي سنتي و محافظه كار در آمريكاي لاتين متمايز گشته است.

وي نخستين رهبر كاتوليك هاي جهان است كه غير اروپايي مي باشد و از قاره آمريكاي لاتين انتخاب شده است. 

"خورخه ماريو بروليو" در خانواده اي پنج نفر در شهر "بوينوس آيرس" متولد شد. پدر وي يك ايتاليايي تبار و كارگر راه آهن بود و به همين خاطر در خانواده اي كارگري رشد يافت.

وي در سال 1965 ميلادي به كليسا راه يافت. در 15 آوريل سال 2005 ميلادي يك وكيل حقوق بشري شكايتي را عليه وي تنظيم كرد و پاپ فرانسيس اول را متهم كرد به همكاري با خونتاهاي نظامي آرژانتين در سال 1976 و همكاري با آنان از ربودن دو كشيش يسوعي نمود.

بسياري از كشيشان ديگر نيز در آن زمان متهم به ارتباط با ديكتاتورهاي نظامي شده بودند. سخنگوي ماريو بروليو بعدا به صراحت اتهامات وارد شده بر وي را تكذيب نمود و پس از آن نيز هيچ گونه شواهد موثقي مبني بر ارتباط وي با نظاميان آرژانتين ارائه نشد. 

پاپ فرانسيس اول آرژانتيني در حالي بعنوان رهبر جديد كاتوليك هاي جهان برگزيده شده است كه 40 درصد از حمعيت 1.2 ميلياردنفري كاتوليك هاي جهان در قاره آمريكاي لاتين به سر مي برند. وي در جلسه راي گيري محرمانه اخير كاردينال ها در واتيكان موفق شد تا 77 راي از 155 راي كاردينال هاي كاتوليك (دو سوم آرا) را از آن خود سازد. 

در توصيف وي گفته شده كه فردي فروتن است و در كمال سادگي زندگي مي كند. او با اتوبوس حمل و نقل مي كرده و از تجملات خودداري مي كند. وي همچون ساير كشيشان كاتوليك مخالف با "همجنس بازي" و ازدواج آنان با يكديگر است. 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار