چهار تن از روزنامه‌نگاران روزنامه سعودی الشرق در اعتراض به سکوت رسانه‌ های این کشور در قبال قضيه سرکوب اعتراضات منطقه "البریده" استعفا دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از العالم، به دنبال بازداشت زنان شهر البریده، صدها شهروند عربستانی با تظاهرات در خیابان‌های شهرهای ریاض و القصیم و البریده بازداشت زنان و کودکان خود و سیاست‌های سرکوب رژیم سعودی را محکوم کردند. 

در همين راستا، چهار نفر از روزنامه‌نگاران سعودي روزنامه الشرق هم در اعتراض به اهمال روزنامه‌های رسمی این کشور نسبت به قضیه زندانیان سیاسی منطقه "البریده" و اتهام زنی به ساکنان این شهر از سمت خود در این روزنامه استعفا دادند.

احمد الدهش يکي از روزنامه نگاران مستعفي در گفتگو با رسانه ها اظهار داشت استعفاي خود را از روزنامه الشرق با سه تن از همکاران خود به نامهاي "احمد الحصين" ، "فهد العنزي" و "فهد الشومر" در اعتراض به توهين روزنامه هاي رسمي به اهالي البريده اعلام کرده است.

وزارت کشور عربستان سعودی اکتبر سال گذشته به افرادی که در تجمع‌های آزادی بازداشت شدگان و زندانیان سازمان القاعده در عربستان شرکت می‌کنند، هشدار داده و تاکید کرده بود که نیروهای امنیتی سعودی با آنها با قاطعیت برخورد خواهند کرد.




برچسب ها: الشرق ، عربستان ، استعفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار