عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس‌ عدم کنترل مشکلات اقتصادی جامعه را ناشی از عدم اجرای مصوبات مجلس عنوان کرد و گفت:در حال حاضر شاهد این هستیم که مصوبات مجلس در خصوص مسائل مختلف از جمله اقتصادی از سوی دولت ‌اجرایی نمی‌شود که این موضوع باعث ایجاد چالش های فراوانی در جامعه شده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، موسی الرضا ثروتی با بیان اینکه در هر جامعه ای فراز و فرودهایی است که بستگی به سیستم های اقتصادی،سیاسی و اجتماعی جامعه دارد،تصریح کرد:سیستم فعلی حاکم بر جامعه به گونه ای است که مورد همراهی و اتفاق نظر دولت و مجلس نشد به طوری که در مجلس قانون تصویب می کنیم اما اجرا نمی شود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مهم‌ ترین معضل ما در جامعه عدم اجرای قانون است،گفت:به عبارتی اگر بر اساس نظر رهبر معظم انقلاب مجلس را در راس بدانیم و قوانین اجرا شود،هرگونه موفقیت یا عدم موفقیت تصمیمات و قوانین در جامعه را می توانیم بر عهده مجلس بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد:در حال حاضر شاهد این هستیم که مصوبات مجلس در خصوص مسائل مختلف از جمله اقتصادی اجرایی نمی شود که این موضوع باعث ایجاد چالش در جامعه خواهد شد.

وی عدم کنترل مشکلات اقتصادی جامعه را ناشی از عدم اجرای مصوبات مجلس عنوان کرد و گفت:در قانون برنامه پنجم قیمت ارز به صورت شناور مدیریت شده تعریف شده است در حالی که برداشت دولت به گونه ای بود که ۴۰ میلیارد دلار ارز با نرخ ۱۲۲۶از ابتدای سال ۹۱ تا شهریورماه را به کالاهای وارداتی بدون مطالعه اولویت ها اختصاص داد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در توضیح مطلب فوق تصریح کرد:‌ارز دولتی ۱۲۲۶ در حالی اختصاص یافت که ارز مرجع برای اختصاص به دارو به اتمام رسید.

این نماینده مردم مجلس نهم با بیان این که سیستم را باید بر مبنای قانون قرار دهیم،گفت:در کشور به حرمت قانون توجه نمی شود، جایگاه ها را فراموش می کنیم و دولت خود را در جایگاه مجلس می داند به طوری که مصوبات را تصویب و اجرا می کند و نتیجه آن چالش هایی است که در جامعه به وجود می آید به طوری که کنترل بازار و کنترل نرخ ارز از دست دولت خارج می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه ‌مطالبی مطرح می شود که دولت ارز را به نرخ آزاد فروخته است، خاطرنشان کرد:دولت اعلام می کند ارز را نفروخته و بانک مرکزی نیز می گوید ارز را با نرخ ۱۲۲۶ به فروش رسانده، این در حالی است که گزارش های مجلس و دیوان محاسبات حاکی از آن است که دولت حدود ۷ تا ۸ هزارمیلیارد تومان ارز را با نرخ آزاد فروخته است.

وی در توضیح مطلب فوق گفت:وقتی این معما را نمایندگان مجلس نمی دانند مردم چه انتظاری دارند و چه ابهامی در جامعه به وجود می آید؛در این شرایط است که می گوییم باید حرمت قانون حفظ شود.

این نماینده مردم در مجلس گفت:حتی مشاهده شد که ارز را به بانک ها اختصاص داده‌ اند و شبانه از حساب بانکها برداشت می کنند؛اگر قانونی وجود دارد و بانک تخلف کرده بر اساس قانون برخورد کنید نه اینکه شبانه از حساب بانک ها برداشت کند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در پایان با اشاره به بهبود این شرایط در سال آینده گفت:دولت باید به قانون احترام بگذارد و قانون را اجرا کند تا جامعه در مسیر خود حرکت کند./س

برچسب ها: مشکلات ، اقتصادی ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.