معاون فرماندار زیرکوه با بیان اینکه بروز سرما و یخبندان این شهرستان برای محصولات باغی زیان‌آور است، گفت: مجموع خسارت وارد شده به محصولات باغی 17 میلیارد و 890 میلیون ریال برآورد شده است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ علی‌اکبر اکبری‌راد اظهار کرد: بخش کشاورزی یکی از بخش‌های مهم اقتصادی و توسعه‌ای کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: زیرکوه یکی از شهرستان‌های برتر خراسان جنوبی در حوزه کشاورزی و دامپروری است که در این زمینه مسئولان باید نگاه ویژه به این شهرستان داشته باشند.

معاون فرماندار زیرکوه گفت: سرما به محصولات باغی شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرده است.

اکبری‌راد با بیان اینکه کاهش دما و یخبندان به محصولات باغی نظیر بادام و میوه‌های هسته‌دار خسارت وارد کرده است، افزود: به محصول بادام این شهرستان 70 درصد خسارت وارد شده که در سطح 303 هکتار بوده است.

وی تصریح کرد: محصول بادام خسارت دیده بر اساس برآورد 223 تن با اعتبار 15 میلیارد و 610 میلیون ریال است.

معاون فرماندار زیرکوه متذکر شد: همچنین سرما علاوه بر محصول بادام به میوه‌های هسته‌دار از جمله زردآلو در سطح 30 هکتار و با میزان 152 تن خسارت وارد کرده است.

این مسئول اذعان داشت: به 50 درصد میوه‌های هسته‌دار شهرستان زیرکوه بر اثر سرما خسارت وارد شده که مجموع خسارت وارده به محصولات باغی 17 میلیارد و 890 میلیون ریال برآورد شده است./س

برچسب ها: خسارت ، سرما ، محصولات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.