فشارها به قوه قضائیه برای آزادی ابربدهکار بزرگ بانکی که چند روز پیش بازداشت شد، شدت گرفته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، " ح.ب.د" كه بدهي فراواني به سيستم بانكي كشور دارد، پس از چند سال فرار از محکمه عدالت، در روزهاي گذشته بازداشت شد.

با این حال، فشار بر قوه قضائیه برای آزاد کردن وی از سوی اصحاب قدرت و انحراف، شدت گرفته است. وي تاكنون چندين بار و در سال‌هاي گذشته در دوره مدیریت پیشین قوه قضائیه بازداشت شده، اما نهایتا آزاد شده بود!

"ح.ب.د" از جمله افرادي است كه نه تنها داراي پرونده هاي كلان بانكي است، بلكه داراي تخلفات گسترده‌اي در زمين‌خواري، نفت و فرآورده‌هاي نفتي و قاچاق است.

با توجه به حجم گسترده تخلفات صورت گرفته، پرونده اين فرد از پيچيدگي‌هاي فراواني برخورداراست، كه در صورت برخورد مناسب، اميد است بخش عمده اي ازمنابع مالي كه از بيت‌المال تضييع شده‌است، به دستگاه‌هاي دولتي و عمومي باز گردد.

رئیس قوه قضائیه بارها بر عزم این دستگاه در برخورد با مفاسد اقتصادی، تاکید کرده است. آملی لاریجانی اخیرا نیز گفت: مهر پارسال در قضیه فساد بزرگ اقتصادی گفتم که در برخورد با این گونه مفاسد، عازم و جازم هستیم و قضات توانا، با سابقه و متدینی مسئول این پرونده شدند.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: همان زمان گفتم وقتی قوه قضائیه در مراحل برخورد با مفاسد با شدت و قاطعیت عمل می کند سر و صداها و تخریب ها آغاز می شود و این پیش بینی محقق شد، اما باید کار خود را ادامه دهیم.

به گزارش خبرنگار ما ، مقام معظم رهبري اخيرا" با انتقاد از روند مبارزه با مفاسد اقتصادي اعلام كردند:" چند سال قبل از اين، بنده درباره‌ى فساد اقتصادى، به رؤساى قوا نامه دادم. خب، با فساد اقتصادى مبارزه كنيد. به زبان گفتن كه مطلب تمام نمي شود؛ عملاً با فساد مبارزه كنيد. هى بگوئيم مبارزه با فساد اقتصادى. خب، كو؟ در عمل چه كار شد؟ چه كار كرديد؟ اينهاست كه انسان را متأثر ميكند."

با توجه به اينكه دستگيري"ح.ب.د" بعد از چندسال از گذشت تخلفات عمده وي صورت مي‌گيرد بنظر مي رسد قوه قصاييه عزم خود را براي برخورد عملي با اينگونه افراد جزم كرده است و تحت تاثیر فشارهای منحرفان قرار نخواهد گرفت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.