اردوغان به نيابت از چه كساني خود را روي نارنجك مي اندازد؟،«الهام» پست جديد گرفت، پرواز تهران- بغداد در نجف نشست، بهمنی از ورود به جلسات مجلس منع شد،اگر قانون اشكال داشت، چرا احمدي‌نژاد مسئوليت پذيرفت؟،آقا اجازه برخورد جدی با موسوی و كروبی را ندادند،از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  اخبار ویژه روزنامه های امروز را در اینجا می توانید بخوانید.
*کیهان:


نه حاكميت راه مي دهد و نه پشتوانه اجتماعي داريم

عضو گروهك ملي-مذهبي گفت طيفي از اصلاح طلبان بخت ورود به انتخابات را دارند اما اصلاح طلبان كه با موسوي و كروبي رفتند، نمي توانند به همين راحتي وارد انتخابات شوند.

تقي رحماني كه از پاريس با راديوفردا مصاحبه مي كرد، افزود: مهم ترين موضع را آقاي موسوي خوييني ها گرفته كه كانديد شدن آقاي موسوي و كروبي حتي رفع حصر و حتي زبان آقاي خاتمي كه به نوعي معتقد است بدون همكاري آقاي موسوي و كروبي ورود در انتخابات آينده يك ريسك بزرگي است و به مفهوم يك نوع شكست است. حاكميت مايل است بخشي از اصلاح طلبان كه آرامترند را وارد ميدان كند.

مهدي مهدوي آزاد از عناصر فراري مقيم آلمان نيز در تكميل صحبت هاي تقي رحماني گفت: اصلاح طلبان در يك دو راهي قرار گرفته اند كه يك زماني گروه هاي ملي-مذهبي (طيف جناب آقاي رحماني) قرار داشتند. حدود سه دهه قبل. اگر در انتخابات شركت مي كردند توده مردم نمي پذيرفت و حتي آنها را ممكن بود متهم به خيانت بكند ضمن اينكه حاكميت نمي پذيرفت.

اگر هم در انتخابات شركت نمي كردند نهايتا به آنجا مي رسيد كه در انتخابات دور اول شوراها كه به گمان من يكي از بازترين انتخابات در تاريخ جمهوري اسلامي بوده... بنابراين من تصور مي كنم اصلاح طلبان با مشكل بزرگتري مواجه هستند. آن هم قانع كردن افكارعمومي است.

اما تقي رحماني در ادامه اين گفت وگو اظهار داشت: شركت كردن در انتخابات و شركت نكردن در آن وحي منزل نيست. توي حاكميت بودن و بيرون از آن بودن پروسه اي بود كه از زمان آقاي خميني و با بيعت با ولايت فقيه شكل گرفت. كساني با ولايت فقيه بيعت كردند و درون حاكميت جمهوري اسلامي ماندند. ملي-مذهبي ها گاهي شركت كردند و گاهي شركت نكردند.

وي در عين حال با اذعان به فقدان پايگاه اجتماعي در ميان تندروهاي مدعي اصلاح طلبي گفت: اصلاحات پارلماني بدون بدنه اجتماعي شكست مي خورد. اين حرف ما در سال 76 با اصلاح طلبان و دوستان عزيز بود. خطاي دوستان اين بود كه در مجلس ششم وقتي استعفاي دسته جمعي دادند، نيرويي نبود كه ازشان حمايت كند و اين را بعدها خودشان اذعان كردند. متأسفانه اين واقعيت تلخي است كه بايد پذيرفت.

اردوغان به نيابت از چه كساني خود را روي نارنجك مي اندازد؟!

نخست وزير تركيه درصدد سرايت دادن بحران سوريه و دامن زدن به اختلافات در كشور عراق است.
اردوغان در اظهاراتي مداخله جويانه و به دور از آداب ديپلماتيك مدعي شده بود يك گروه اقليت بر عراق حكومت مي كند و اين ممكن است باعث تجزيه اين كشور شود! تركيه پيش از اين به طارق الهاشمي معاون فراري رئيس جمهور عراق كه از سوي محاكم قضايي عراق متهم به دخالت در ترورهاي سازمان يافته و قتل افراد متعدد و بي گناه در عراق است، پناه داده است.
يك عضو ائتلاف «دولت قانون» در عراق، گفت: اردوغان با حمايت از فهرست العراقيه تلاش مي كند تا به اختلافات طائفه اي در عراق دامن بزند.

«سعد المطلبي» دخالت رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه در امور داخلي كشورش را محكوم كرد و اظهارات وي را به دور از ادب و عرف ديپلماتيك دانست.وي با اشاره به مواضع تفرقه انگيز اردوغان و حمايت از «رافع العيساوي» وزير دارايي عراق و عضو فهرست العراقيه گفت: فهرست العراقيه از اشغال مناطق عربي و تركمن نشين در شمال عراق حمايت كرده و به همين دليل اردوغان براي دامن زدن به اختلافات طائفه اي از العراقيه حمايت مي كند.

اواخر هفته گذشته نيروهاي امنيتي عراق 10 تن از محافظين رافع العيساوي وزير دارايي عراق و از اعضاي فهرست العراقيه را به اتهام دست داشتن در فعاليت هاي تروريستي بازداشت كردند؛ اردوغان نخست وزير تركيه كه پيش از اين نيز به طارق الهاشمي معاون فراري اسبق رئيس جمهور عراق كه وي نيز متهم به دست داشتن در اقدامات تروريستي است، پناه داده، اين بار نيز از نوري المالكي نخست وزير تركيه انتقاد و وي را به طائفه گري متهم كرد.

المطلبي، گفت: تركيه از فهرست العراقيه دفاع مي كند تا اين فهرست بار ديگر محورهاي طائفه گرايي خود را مطرح كند؛ فهرست العراقيه هيچ دستاوردي براي مردم عراق نداشته است و در مسير جلوگيري از سازندگي و كاهش امنيت فعاليت مي كند.

عضو ائتلاف دولت قانون عراق افزود: علاوه بر تركيه برخي طرف هاي منطقه اي ديگر مانند قطر، عربستان و آمريكا نمي خواهند عراق موضوع مستقلي داشته باشد و از مدت ها پيش عراق را براي تغيير سياست هايش در سوريه تحت فشار قرار داده اند.

متأسفانه دولت تركيه طي يك سال اخير مورد سوء استفاده رژيم هاي آمريكا، اسرائيل و عربستان قرار گرفته و تبديل به پياده نظام اين جبهه ارتجاع براي ايجاد درگيري هاي نظامي در منطقه شده است.

يك ماه و نيم پيش توماس فريدمن در مصاحبه با روزنامه مليت تركيه تصريح كرده بود: ما ديگر به اندازه «يك بند انگشت توان مداخله مستقيم نظامي در بحران هايي مانند سوريه را نداريم. البته مي توانيم پول و سلاح بدهيم و پشتيباني كنيم اما قادر به دخالت مستقيم نيستيم و از اين جهت كشورهايي مانند تركيه بايد به تنهايي اما با حمايت ما عمل كنند.

 آمريكا وارد دوره اي شده كه بايد براي حل بحران هاي خاورميانه به متحدان منطقه اي اش اعتماد كند. ما در اين دوره بايد كمي هم به مسائل و مشكلات داخلي بپردازيم. هم اكنون «بيت لحم» ايالت پنسيلوانيا براي ما مهم تر از بيت لحم خاورميانه است.

مردم آمريكا وارد دوره اي مي شوند كه بايد براي دريافت خدمات كمتري از دولت خود بهاي بيشتري بپردازند. در چنين دوره اي مردم آمريكا بيشتر از گذشته اين پرسش را خواهند كرد كه چرا نيروهايمان در فلان منطقه از جهان مستقر شده اند؟ من فكر مي كنم در چنين شرايطي نقش تركيه براي سياست خارجي آمريكا بسيار مهم تر از گذشته خواهد شد.»

فريدمن با مرور تجربه ناكام جنگ هاي عراق و افغانستان گفته بود: ما در عراق ضامن نارنجك را كشيديم و خودمان را روي آن انداختيم. همه تركش هاي جنگ عراق به ما اصابت كرد و البته به ديگران نيز آسيب زد.

 در حال حاضر ديگر هيچ كشوري خواستار ايفاي نقشي كه آمريكا در عراق بازي كرد براي حل بحران سوريه نيست. ما از تركيه خواهيم خواست به دليل ناتواني ما، در حل اين بحران كمك كند. اين اسمش التماس است و نه استفاده از تركيه(!)

تحليل گران معتقدند نتايج بحران سازي هاي زنجيره اي تركيه در منطقه كه ابعاد قومي و مذهبي هم دارد، دير يا زود دامن اين كشور را نيز خواهد گرفت، چيزي كه علاقه مشترك رژيم اسرائيل و رژيم سعودي است.
 
ما هم جاي ايراني ها بوديم پيشنهاد غرب در مذاكرات را نمي پذيرفتيم

يك روزنامه آمريكايي فاش كرد غرب در چند دور مذاكرات هسته اي اخير پيشنهادي غيرقابل پذيرش از سوي ايران را روي ميز گذاشت كه اگر آمريكايي ها و اروپايي ها هم بودند آن را نمي پذيرفتند.

كريستين ساينس مانيتور در گزارشي به قلم اسكات پيترسون نوشت: نامه اخيربه باراك اوباما كه با امضاي 24 تن از شخصيت هاي حرفه اي كه با مسايل ايران درگير هستند منتشر شد، گوياي آن است كه راه حل هاي ديپلماتيك خواهد توانست نگراني غرب را از برنامه هسته اي ايران تخفيف دهد؛ فقط به آن شرط كه واشنگتن موضع خود را در مذاكراتي كه قرار است هفته آينده شروع شود تغيير دهد.

 در اين نامه توصيه شده كه با ايران، توافقي كه اين كشور در يكسال گذشته از آن حرف زده، امضا شود؛ غني سازي 20 درصدي اورانيوم متوقف شود و به صورت مرتب بازرسان اجازه بازديد داشته باشند، در عوض تهران چنان كه مي خواهد حق اين كشور براي غني سازي اورانيوم براي مقاصد صلح آميز به رسميت شناخته شود و تحريم ها نيز لغو شود. در اين نامه آمده است كه اهداف كلي گروه 1+5 مي بايست اين باشد كه غني سازي اورانيوم به 5 درصد محدود شود، نه اين كه كلا به حالت تعليق درآيد.

اين گزارش مي افزايد: مذاكرات هسته اي بين ايران و گروه 1+5 بهار گذشته در استانبول شروع شد اما جلسات بعدي در بغداد و مسكو نتيجه چنداني نداشت و هر طرف از طرف ديگر مي خواست كه اول شروع كند. پيشنهادي كه 1+5 روي ميز گذاشت - كه خود ديپلمات هاي آمريكايي و اروپايي به شكل محرمانه گفته بودند اگر خودشان هم جاي ايران بودند آن را قبول نمي كردند - براي انتخابات آمريكا يك ضرورت محسوب مي شد تا اوباما متهم به آسان گيري در قبال ايران نشود.

كريستين ساينس مانيتور نوشت: المونيتور گزارش مي دهد كه پيشنهاد جديد ممنوعيت فروش قطعات به هواپيماهاي فرسوده ايراني را لغو مي كند و به برنامه صلح آميز هسته اي ايران كمك مي كند؛ اما قولي براي لغو تحريم ها داده نشده است. ايران قبلا اين پيشنهاد را رد كرده و تحليل گران مي گويند رويكرد چماق محور بعيد است نتيجه بدهد.

اين روزنامه با اشاره به تاكيد رئيس سازمان انرژي اتمي ايران بر غني سازي 20 درصد نوشت: برخي از اقدامات يكجانبه كنگره، بسياري از اختيارات ديپلماتيك دولت آمريكا را محدود كرده و تنها كنگره مجاز به لغو تحريم هاست.

اين روزنامه در پايان نوشت: تحريم هاي غيرمنعطف در قبال ايران، كارآيي خود را براي ايجاد تغيير در سياست هاي ايران از جمله در مسئله هسته اي از دست داده است.
 
    
بيماري آمريكا سرايت كرد فقر در آلمان رو به گسترش است

رسانه رسمي دولت آلمان نسبت به گسترش فقر در اين كشور ابراز نگراني كرد.
وب سايت دويچه وله در گزارشي نوشت: ركورد فقر در آلمان شكسته شده و به باور كارشناسان اقتصادي، دليل اصلي اين امر اعمال «سياست آمريكايي كردن بازار» در آلمان است.

اين گزارش مي افزايد: اتحاديه سازمان هاي خيريه كليسايي «آلمان هر سال گزارشي از وضعيت فقر در ايالت هاي مختلف اين كشور، با در نظر گرفتن ويژگي هاي اين مناطق، تهيه مي كند. براساس تازه ترين پژوهش اين اتحاديه، شرايط اسف باري كه در اين ايالت ها حاكم است قابل تحمل نيست. اولريش اشنايدر، مدير مسئول اين اتحاديه در اين رابطه مي گويد «در اين مناطق از هر 7 شهروند آلماني يك تن زير خط فقر زندگي مي كند.»

دويچه وله خاطرنشان كرد: وضعيت اقتصادي ايالت نوردراين وستفالن در غرب آلمان، و برلين، پايتخت اين كشور در شمال، به ويژه نگران كننده است. دليل اصلي نابساماني اقتصادي در ايالت نوردراين وستفالن افزايش شمار بيكاران در شهرهاي كنار رودروهر، در نتيجه عدم استخراج زغال سنگ در معادن اين منطقه است. بنابر آمار اين گزارش، نابساماني اقتصادي در اين منطقه در عرض يك سال از 17/4 درصد به 18/9 درصد رسيده است.

دويچه وله با انتشار تصوير شهروند آلماني كه در سطل آشغال به دنبال غذا مي گردد، خاطرنشان كرد: وضعيت در ايالت برلين از نوردراين وستفالن هم وخيم تر است. به گفته اولريش اشنايدر، فقر در برلين در سال گذشته، 1/9 درصد افزايش يافته و به بالاي مرز 21 درصد رسيده است.

مديرمسئول اين اتحاديه معتقد است كه گسترش فقر در جامعه آلمان، با وجود كاهش مستمر شمار بيكاران، در نتيجه «سياست آمريكايي كردن بازار كار» است. او مي گويد «در اثر اتخاذ اين سياست، شمار كساني كه كار مي كنند ولي با درآمد آن، قادر به تأمين زندگي خود نيستند، افزايش يافته است.»
اين گزارش مي افزايد: برخي مراكز خيريه يك وعده غذاي گرم به افراد مستمند مي دهند.
 

*خراسان:

«الهام» پست جديد گرفت

با حکم محمود احمدي نژاد غلامحسين الهام «سخنگوي دولت» به عنوان معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور منصوب شد.

به گزارش فارس در بخشي از اين حکم آمده است: با عنايت به تعهد و تجربه و توانمندي جنابعالي به موجب اين حکم شما را به سمت «معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور» برمي گزينم.

حکم مورخ 89.5.18 شماره ۱۰۹۵۶۲ مشاور حقوقي شما خاتمه يافته تلقي مي گردد. الهام در دولت نهم نيز چند پست از جمله رئيس دفتري رئيس جمهور، سخنگويي دولت، وزارت دادگستري، رياست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و عضو حقوقدان شوراي نگهبان را به عهده داشت که برخي به او لقب «ابوالمشاغل» دولت داده بودند.

*آرمان:

وقتی الهام رئیس‌جمهور می‌شود!

شنیده شد که پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری در تنظیم خبر حکم انتصاب غلامحسین الهام به‌عنوان معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور، نام الهام را به اشتباه درج کرد.

فرارو نوشت؛ این خبر در ساعت 13:23 روز چهارشنبه روی پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری منتشر شده بود و تا بعد ازظهر چهارشنبه هم اصلاح نشده بود! در این حکم آمده بود : «رئيس‌جمهور با حكم دكتر احمدي‌نژاد به‌عنوان معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور منصوب شد.»

شروط عجیب یک بانک برای تخصیص ارز مبادله‌ای

شنیده شد که دبیر انجمن خودروسازان ایران از شروط عجیب بانک مسکن برای تخصیص ارز مبادله‌ای به یک خودروساز داخلی خبر داد. ایسنا نوشت؛ احمد نعمت‌بخش گفت‌: یکی از خودروسازان داخلی پس از مدت‌ها تلاش برای اولین‌بار موفق به ثبت سفارش خود در اتاق مبادلات ارزی شده با این حال بانک مسکن به‌عنوان بانک عامل شروط عجیبی را برای تخصیص ارز طرح کرده است.

 وی ادامه داد: بانک مسکن علاوه بر پرداخت صد درصد ارزش دلار مبادله‌ای خواستار پرداخت 25 درصد اضافه‌تر به‌عنوان تضمین ارائه برگ سبز گمرکی به اضافه پرداخت مابه‌التفاوت نرخ دلار مبادله‌ای و آزاد شده است. وی افزود: این برخورد بانک‌ها با خودروسازان موجب شده تا این شرکت‌ها در بیشتر موارد ارز مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کنند که این موضوع قیمت تمام‌شده تولید محصولات را به شدت افزایش داده است.

 پرواز تهران- بغداد در نجف نشست


شنیده شد که پرواز تهران- بغداد شرکت هواپیمایی زاگرس به‌جای فرود در فرودگاه بغداد در نجف به زمین نشست که این موضوع اعتراض مسافران را به‌دنبال داشت. مهر نوشت؛ این موضوع اعتراض مسافران را به دنبال داشت و آنان از پایین آمدن از هواپیما خودداری ‌کردند.

 رئیس هیات‌مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس گفت: این هواپیما قرار بود از تهران به مقصد بغداد حرکت کند و پس از آن از نجف به مشهد برود که به‌دلیل وضعیت آب و هوای نامناسب در فرودگاه مشهد، هماهنگ شد که در نجف فرود بیاید و فورا از آنجا پرواز دیگری به مقصد مشهد انجام دهد.

 عبدالرضا موسوی افزود: برای این منظور با رئیس تور هماهنگی لازم انجام شد تا حداقل سختی را برای مسافران به دنبال داشته باشد، زیرا هواپیما نمی‌توانست از بغداد به مشهد برود و حتما باید از نجف پرواز می‌کرد.

وی با بیان اینکه مسافران مشهد برای ماندن در تهران مشکل دارند و نمی‌توان برای تمام آنها هتل درنظر گرفت، گفت: بنابراین مبدا و مقصد هواپیما را تغییر دادند تا مسافران شهر مشهد از نجف پرواز داشته باشند و دیگر مسافران هم از نجف به سمت بغداد بروند.

نظر باهنر درباره قیمت 15هزار تومانی نان

شنیده شد که روابط عمومی مجلس با انتشار توضیحاتی انتساب نقل‌قول پیش‌بینی افزایش قیمت نان به 15هزار تومان از سوی مهندس باهنر نایب‌رئیس مجلس را ناصحیح و غیرواقعی خواند. خانه ملت نوشت؛ مهندس باهنر گفت‌: اگر تصمیمات جدید رئیس‌جمهور درباره هدفمندی یارانه‌ها اجرا شود قیمت نان 15هزار ریال یعنی یکهزار و 500تومان خواهد شد که به اشتباه مبلغ 15هزار تومان انتشار یافته که این مطلب واقعی و صحیح نمی‌باشد.

 بهمنی از ورود به جلسات مجلس منع شد

شنیده شد که عضو ناظر شورای پول و اعتبار بابیان اینکه 300 بدهکاربانکی «ادعایی» بیش نیست، از عدم اجازه دولت به بهمنی برای حضور درمجلس گفت‌. تسنیم نوشت؛ محمد حسن‌نژاد در ارتباط با اینکه آیا کمیسیون اقتصادی برنامه‌ای برای برگزاری جلسه‌ای مشترک با رئیس کل بانک مرکزی به‌منظور دریافت گزارش درباره مسفدین دارد یا خیر؟ افزود: مشکلی که هم‌اکنون داریم این است که آقای بهمنی به مجلس نمی‌آیند؛ از بانک مرکزی هیچ مسئولی به مجلس نمی‌آید تا پاسخگوی نمایندگان باشد.

 این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ تأکید کرد: این موضوع با شورای گفت‌وگو متفاوت است چراکه نه‌تنها آقای بهمنی در جلسات کمیسیون اقتصادی مجلس شرکت نمی‌کند بلکه در صحن علنی و غیرعلنی هم که از ایشان دعوت می‌شود، نمی‌آیند. حسن‌نژاد با اشاره به اینکه دلیل عدم حضور رئیس کل بانک مرکزی در مجلس کاملاً مشخص است، افزود: با این وجود به آقای بهمنی اجازه نمی‌دهند که به مجلس بیاید.

 قطع حقوق بازنشستگان صنایع فولاد

شنیده شد که ازسال گذشته در حقوق بازنشستگان فولاد مشکل ایجاد شده است. عصر ایران نوشت؛ دلیل این مساله، نبود بودجه در صندوق بازنشستگان صنعت فولاد کشور اعلام شده است.

احمدي نماینده بازنشستگان با بيان اينكه اين صندوق زيرمجموعه شركت ملي فولاد ايران است، گفت: متاسفانه اين مبالغ قانوني از طرف شركت‌هاي بزرگ فولاد كشور به حساب صندوق واريز نشده است يا اگرهم اين كار انجام شده شركت ملي فولاد اين مبالغ را برداشت و خرج كرده است كه متعاقب آن مشكل پرداخت مستمري بازنشستگان ذوب‌آهن در سال گذشته آغاز شد.

 مسجدی که ۲۰ سال قبله‌اش «کج» بود!

شنیده شد که اداره اوقاف و امور مساجد مکه مکرمه، دستور تخریب و نوسازی مسجدی را که نمازگزاران آن 20 سال تمام در جهتی نادرست نماز می‌گزاردند، صادر کرد. محراب مسجد کعب بن مالک در منطقه عزیزیه مکه که ۲۰ سال پیش احداث شده است، به سبب خطای هندسی سازندگان آن در جهتی مخالف با جهت قبله قرار گرفته است.

به گفته مسئول امور مساجد اداره اوقاف مکه مکرمه، بر اساس قرارداد پیمانکار ساخت مسجد، ساختمان آن تخریب و از نو ساخته خواهد شد. به نوشته روزنامه عربستانی الوطن، شورای اداره مسجد الحرام و مسجد البنی(ص) نیز خواهان اصلاح قبله مسجد مذکور شده است. محراب این مسجد در دیوار جنوبی آن قرار دارد، در حالی که منطقه عزیزیه در شرق مکه واقع است و کعبه معظمه در غرب آن قرار دارد.

سردار کارگر بسیجی شد

شنیده شد که طی حکمی، از این پس سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از عنوان و لباس بسیجی استفاده خواهد کرد. به گزارش واحد مرکزی خبر؛ با موافقت فرمانده معظم کل قوا و ابلاغ سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، از این پس سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس از عنوان و لباس بسیجی استفاده می‌کند. گفتنی است، سردار کارگر همچنان عضو هیات علمی دانشگاه علوم انتظامی بوده و به ستاد کل نیروهای مسلح مأمور شده است.


*تهران امروز:

ناگفته‌هاي شريعتمداري از دوران حضورش در وزارت اطلاعات


محمد شريعتمداري وزير بازرگاني دولت اصلاحات و از نامزدهاي احتمالي انتخابات رياست‌جمهوري طي گفت‌وگويي از همكاري‌هاي گذشته خود با آيت‌الله ري شهري سخن گفت. وي با بيان اينكه تنها یک بار فعالیت حزبی کرده، آن هم جمعیت دفاع از ارزش‌ها بوده است،‌گفت: در تاسیس این حزب خدمت آيت‌الله ری شهری بودم و در تاسیس حضور داشتم.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا جرقه تاسیس یک حزب توسط آقای ری شهری به زمانی باز می گردد که ایشان وزیر اطلاعات بودند؟‌گفت: خير اصلا ربطی به وزارت اطلاعات ندارد. ایشان در دورانی که وزیر اطلاعات بودند هر گونه فعالیت سیاسی را برای افرادی که در وزارت اطلاعات فعالیت مي‌كردند ممنوع کرده بودند و با نگاه حضرت امام (ره)به این موضوع نگاه مي‌كردند.

وي با بيان اينكه با خروج ري شهري از وزارت اطلاعات خود نيز از اين وزارت‌خانه خارج شد، گفت: آقای ری شهری می گفتند کسانی که در وزارت اطلاعات هستند اگر بیرون فعالیت سیاسی بکنند حقوق شان حرام است.

شريعتمداري در پاسخ به اين سوال كه «معاونت اقتصادی وزارت را بر عهده داشتید ؟» گفت: ما موظفیم که تشکیلات وزارت اطلاعات را در هیچ دوره‌ای لو ندهیم و جزو تعهدات مان است، طبیعی است که من درباره این چیز‌ها صحبت نکنم. وي با بيان اينكه با آيت‌الله مهدوي كني نسبت فاميلي دارد،‌گفت: پدرم که پیش از آيت‌الله مهدوی کنی در دانشگاه امام صادق حضور داشتند.

 آقای حسینی اخلاق در خانواده در آن مقطع مسئول تشکیل دانشگاه امام صادق شده بودند. بعد به دلایلی آقای حسینی کنار کشیدند و آيت‌الله مهدوی کنی آمدند که پدرم فعالیتش را در دانشگاه امام صادق ادامه دادند.

البته پدرم از پیش از انقلاب با آيت‌الله مهدوی کنی ارتباط داشتند به هر حال ما در خانواده‌ای بزرگ شدیم که مسائل سیاسی بسیار با‌‌اهمیت بوده است و اعلامیه‌های امام را از دوران بچگی دیده ایم و امروز وارد مسائل انقلاب نشده ایم.

شريعتمداري همچنين درباره چگونه رفتنش به وزارت اطلاعات گفت: دفتر امور انقلاب در اطلاعات نخست وزیری معجونی از همه این فعالیت‌ها بود. وقتی قرار شد وزارت اطلاعات تشکیل شود خب، با آدم‌هایی که در این زمینه آشنایی داشتند قانون اطلاعات را نوشتیم که توسط دولت تحویل مجلس شورای اسلامي ‌شود.

آقا اجازه برخورد جدی با موسوی و كروبی را ندادند

سردار احمدی مقدم در گفت و گو با كیهان گفت: آقا اجازه برخورد جدی با موسوی و كروبی را ندادند. كيهان نوشت، او در مورد حوادث پس از انتخابات 88 می‌گوید: فكر می‌كنید برای افرادی كه چنین فتنه ای (فتنه 88) را به پا كردند و كارهایی كه كردند حصر خانگی كافی بود؟! قطعا در هر جای دنیا چنین اتفاقی می‌افتاد با عوامل آن برخورد خیلی شدیدتری می‌كردند.

 اما چرا نشد؟ طبیعی است، زیرا كه ما داریم در یك نظام متصف به ولایت فقیه و در یك حكومت اسلامی كه الگویش را امیرالمومنین(ع) قرار داده است زندگی می‌كنیم. او اضافه می‌كند: قرار بود واقعا با اینها برخوردهای جدی كنیم ولی آقا اجازه ندادند.

در یك جلسه‌ای بعدازفتنه روز عاشورا ما به ایشان عرض كردیم كه یك تعداد از كسانی كه در این فتنه دخیل هستند باید دستگیر شوند. فرمودند بروید ابتدا احراز كنید بعد بیاورید پیش من از من مجوز بگیرید.

اگر قانون اشكال داشت، چرا احمدي‌نژاد مسئوليت پذيرفت؟

مصطفي پورمحمدي رئیس سازمان بازرسی در همايش ارتقاي سلامت نظام اداري با اشاره به اظهارات احمدی‌نژاد درباره اشکالات قوانین گفت: آقای رئيس‌جمهور سال آخر دولت خود از اشکال قوانین حرف می‌زند و می‌گوید نمی‌توانیم کار کنیم. باید پرسید اگر قوانین اشکال داشت چرا اول کار و ابتدای قبول رياست‌جمهوری این اشکالات را نگفتید؟

 وي افزود: بحث اختیارات رياست‌جمهوری از دوره‌های قبل مطرح بود. در دوره‌های قبل هم می‌خواستند مدیریت اجرایی کشور را تداوم ببخشند و با اصلاح قانون اساسی و ایجاد اختیارات ویژه برای رئيس‌جمهوری دولت را ادامه دهند. اما رهبر معظم انقلاب چنین اجازه‌ای را ندادند و گفتند که قانون اساسی باید اجرا شود.

او ادامه داد: مدتی بعد گفتند که اختیارات رياست‌جمهوری باید توسعه پیدا کند و قانون اساسی را تفسیر کردند و بحث «نمی‌گذارند ما کار کنیم» شروع شد. گفتند هر هشت روز يك سنگ جلوی ما می‌اندازند و نمی‌گذارند کار کنیم.پورمحمدی با انتقاد از چنین ادبیاتی خطاب به کسانی که از این ادبیات استفاده می‌کنند، گفت: شما اگر قانون را قبول دارید، طبق همین قانون رئیس شدید و باید همین قانون را اجرا کنید.

 اگر قانون را قبول نداشتید، چرا از اول مسئولیت پذیرفتید؟ طبق همین قانون رئیس شدید و حالا چرا می‌گویید قانون نمی‌گذارد کار کنم؟

وقتی الهام رئيس‌جمهور مي‌شود!

فرارو نوشت: پایگاه اطلاع رسانی رياست‌جمهوری در تنظیم خبر حکم انتصاب غلامحسین الهام به عنوان معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور به اشتباه نوشت: «رئيس‌جمهور با حكم دكتر احمدي‌نژاد به عنوان معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور منصوب شد.»

انتقاد کیهان از صاحبان ايده دولت وحدت ملی

روزنامه کیهان در سرمقاله خود به قلم حسین شریعتمداری خطاب به رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نوشت: آقای هاشمي‌در تعریف «دولت وحدت ملی» بر حضور همه نیروهای فعال سیاسی تاکید مي‌كنند و این پرسش را بی پاسخ می گذارند که چرا در طرح پیشنهادی خود نه فقط کمترین مرزبندی با گروه های آلوده سیاسی ندارند بلکه بدون تفکیک و با تاکید و تکرار چندباره، آنها را بخشی از «دولت وحدت ملی»! مورد نظر خویش معرفی مي‌كنند! آیا منظور آقای هاشمی، بازسازی همان ائتلاف جریانات ضد‌انقلاب در فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 است؟!

 جناب هاشمی از برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و قانونی سخن می‌گویند و توضیح نمی‌دهند که منظورشان چیست؟ مگر خود حضرت‌عالی نبودید که قبل از ماجرای سال‌های اخیر در خطبه‌های نماز جمعه با استناد به ساختار قانونی و چرخه برگزاری انتخابات، صدها دلیل می‌آوردید که در نظام جمهوری اسلامی ایران امکان هیچ تقلبی وجود ندارد و تنها تخلف‌هایی احتمال وقوع دارد که به هیچ‌وجه نمی‌تواند در نتیجه نهایی انتخابات تاثیری داشته باشد؟!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار