مسئولان شهر هانگژوي چين با برگزاري مسابقه اي به دنبال يک گردشگر خارجي هستند که تبديل به "مارکو پولوي جديد" شود و به فرد برنده اين مسابقه ماهانه پنجاه و دو هزار دلار حقوق مي دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ شهر "هانگژو" در شرق چين به علت کانال‌ها و پل‌هايي که دارد توسط مارکوپولو جهانگرد ونيزي زيباترين و با شکوه‌ترين شهر جهان توصيف شده است. گفتني است سفرنامه مارکو پولو که در قرن سيزدهم ميلادي نوشته شده است، نخستين توصيف چين توسط يک اروپايي قلمداد مي‌شود.

 

"چن لي" رييس کميسيون گردشگري هانگژو اعلام کرد؛ شهر هانگژو اکنون مردم سراسر جهان را دعوت مي‌کند که پا جاي پاي مارکو پولو بگذارند.

 

مسابقه اي که مسئولان هانگژو چين اعلام کرده‌اند دقيقا شبيه به مسابقه‌اي است که به تازگي استراليا با عنوان "بهترين شغل‌هاي جهان" برگزار کرده که براساس  آن برنده شش ماه در يک جزيره گرمسير زندگي و حقوق قابل توجهي دريافت مي کند.

 
استخدام مارکوپولوي جديد از طريق يک سايت اجتماعي صورت مي گيرد که در چين مسدود است و در اين سايت شرکت کنندگان اين مسابقه را پيش از سفر پانزده روزه به هانگژو، مورد آموزش‌هاي فراوان قرار مي دهد.

 

از جمله بخشهاي اين مسابقه تهيه يک فيلم کوتاه درباره هانگژو و تبليغ آنلاين اين شهر است. هم زنان و هم مردان مي‌توانند در اين مسابقات شرکت کنند با اين حال جزييات ديگري در اين باره اعلام نشده است.

 
چن گفت: مارکوپولو جديد يک شغل جذاب است و شايد زندگي فرد برنده را براي هميشه تغيير دهد.
 
براساس اين گزارش سفرنامه مارکوپولو که در سال 1298 ميلادي نوشته شده است. مارکوپولو در اين سفر به شرح مشاهدات خود در آسيا از کوتوله ها گرفته تا گياهان عجيب و حتي آدمخوارها مي‌پردازد.

 

اين کتاب تاثيري شگرف بر درک اروپاييها از قاره اروپا داشت با اين حال تاريخ نويسان معاصر صحت نوشته هاي وي را زير سئوال برده اند و حتي برخي اين مسئله را که مارکوپولو اصلا به چين رفته است يا خير، زير سئوال برده است.

 
براساس آمار سازمان گردشگري جهاني ملل متحد، چين در سال 2011 پس از آمريکا و فرانسه سومين مقصد گردشگران خارجي بود و در اين سال پنجاه و هفت ميليون و ششصد هزار گردشگر خارجي از اين کشور بازديد کردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار