عضو هیئت علمی گروه معدن دانشگاه آزاد تهران جنوب گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند پرچمدار تغییر نگرش برای آغاز یک حرکت اقتصادی در صنعت باشد.

به گزارش خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران: دکتر صدر محمدی در حاشیه همایش آسیب شناسی طرح های پژوهشی و راهکارهای برای بهبود آن با بیان این مطلب افزود: در سال های اخیر ما رشد علمی بسیار خوبی در زمینه ارائه مقالات علمی- پژوهشی داشته ایم، اما متاسفانه از نظر عملیاتی و کاربردی شدن پژوهش ها هنوز به آن رشد نرسیده ایم.
 
وی با بیان اینکه طرح های پژوهش انجام شده در کشور هنوز به سمت عملیاتی شدن سوق پیدا نکردند، ادامه داد: با توجه به ظرفیت ها، پتانسیل ها  که کشور ها دارد هنوز کارهای زیادی وجود دارد که می توان با انجام طرح های پژوهش به ذخایر علمی خود اضافه کنیم.
 
وی ادامه داد: با بستر سازی مشخص باید برنامه ریزی که تا اقتصاد کشور را رشد دهیم و زمینه های اشتغال زایی را در کشور فراهم کنیم.
 
صدر محمدی با بیان اینکه ما در صنعت و سیستم های تولیدی به لحاظ دانش مشکل داریم، گفت: می توانیم با بهره گیری از اساتید مجرب، خروجی و نتایج طرح های پژوهشی را مشخص کنیم که نتیجه طرح های تحقیقاتی رونق اقتصادی را به همراه داشته باشد و بابت آن نیز هزینه کنیم این گونه طرح ها می تواند در رشد جامعه موثر باشد.
 
وی با اشاره به اینکه انگیزه کارهای تحقیقاتی در دانشگاه در حال کمرنگ تر شدن است، اظهار داشت: دانشگاه ها باید برای صنایع کشور این اعتماد را بوجود آورند که ما می توانیم مشکلات شما را حل کنیم و شما هم این شرایط را برای ما مهیا کنید./ع2

برچسب ها: پژوهش ، دانشگاه ، تحقیق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار