شايد شنيده باشيد که بعضي از بچه‌ها حدود 18 ماهگي تا دو سالگي و حتي پس از آن در هنگام مسافرت، وقتي سوار ماشين مي‌شوند دچار حالت تهوع و رنگ‌پريدگي مي‌شوند و ممکن است استفراغ کنند. اين مشکل را بيماري حرکت مي‌نامند که اصلا نگران‌کننده نيست.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ اين مشکل مختص بچه‌ها نيست. گاهي بعضي بزرگسالان در مسافرت با آن مواجه مي‌شوند که آن را ماشين گرفتگي مي‌نامند. شايد بعضي‌ها در مسافرت دريايي هم اين‌طور شوند. براي تسکين اين مشکل بايد فرد را به هواي آزاد ببريد و کمک کنيد روي يک صندلي بنشيند و روي سمتي که سرش گيج مي‌رود سر را خم کند. انجام اين ورزش معمولا مفيد است.

پزشکان معتقدند قبل از سفر مصرف داروي ديمن‌هيدرينات البته به شرط نداشتن مشکل زمينه‌اي مي‌تواند مفيد باشد.

اگر کودک مستعد ابتلا به اين بيماري است، بايد داخل ماشين، قطار يا هواپيما او را مشغول نگه داريد. البته نه با متمرکز کردن او روي يک اسباب‌بازي بلکه بايد تشويقش کنيد تا حواسش به بيرون متمرکز شود. براي مثال بخواهيد ماشين‌هاي قرمز را که از دور مي‌آيند به شما نشان دهد يا نوار مخصوص کودکان در ضبط بگذاريد و او را سرگرم و هيجان‌زده سازيد. در اين خصوص بسيار بااهميت است که در ماشين سيگار نکشيد و به کودک بيش از حد غذا ندهيد. يک کيسه پلاستيکي، دستمال کاغذي و لباس‌هاي اضافه را آماده و در دسترس داشته باشيد.

برچسب ها: سفر ، بیماری ، تهوع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار