کشور چاد یکی از كم توريست ترين كشورهاي جهان است:

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ چاد يكي از كشورهاي آفريقاي مركزي است كه پايتخت آن شهر انجامنا نام دارد و از فقيرترين كشورهاي جهان به شمار مي‌آيد. چاد از شمال با ليبي، از شرق با سودان، از جنوب با آفريقاي مركزي، از جنوب غربي با كامرون و نيجريه و از غرب با نيجر همسايه است.


بخش زيادي از زمين‌هاي اين كشور را بيابان پوشانده است و به خاطر آب و هواي خشكش، به قلب مرده آفريقا مشهور است.
خشكسالی‌های سخت از عوامل اصلی فقر و عقب ماندگی این  كشور است. اكثریت مردم، در ناحیه دریاچه چاد، جایی كه نمك از دریاچه استخراج می‌شود، زندگی می‌كنند.


اين كشور که از سال 1920 ميلادي مستعمره فرانسه بود، در سال 1960 از فرانسه مستقل شد، اما در سال 1965 درگير جنگ‌ داخلي گرديد. در سال 1979 شورشيان پايتخت را تصرف كردند و جنگ داخلي پايان يافت.


بر اساس قانون اساسي چاد، رئيس حكومت در اين كشور رئيس جمهور است. هم اوست كه نخست وزير و كابينه را تعيين مي‌كند.
رئيس جمهور با راي مستقيم مردم براي دوره‌اي پنج ساله تعيين مي‌شود. رئيس جمهور مي‌تواند تنها دو دوره در راس حكومت بماند.


نيروي كار اين كشور 2.719 ميليون نفر است كه 80 درصد آنها در بخش كشاورزي مشغول به كار هستند. 80 درصد جمعيت اين كشور زير خط فقر زندگي مي‌كنند.


محصولات صادراتي چاد شامل پنبه، احشام و نفت است.


جمعيت اين كشور 9 ميليون و 885 هزار و 661 نفر است كه ميانگين سني آنها 3/16 سال است. اميد به زندگي در اين كشور براي زنان 27/48سال و براي مردان 17/46 سال است.


53/1 درصد از مردم چاد مسلمان هستند. زبان‌هاي رسمي در اين كشور فرانسه و عربي است، اما به دليل تنوع زياد قومي و نژادي در اين كشور زبان‌هاي ديگري هم در ميان مردم رايج است.


برچسب ها: توریست ، کشور ، جهان ، چاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار