مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: دلال‌بازی‌های اخیر در واردات دام زنده به کشورمان نرخ آن را از رقم 80 دلار به بیش از 150 دلار رسانده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ صادق صالحی امروز در جلسه توسعه صادرات غیر نفتی استان اردبیل افزود: ورود برخی از افراد دارای کارت بازرگانی به حوزه واردات دام از کشور ارمنستان و گرجستان سبب شده نرخ دام زنده دو برابر افزایش یابد و بهانه‌ای به دست کشورهای همسایه و فروشندگان دام‌های زنده به دست آید تا با نرخ دلخواه دام‌های خود را بفروشند.

وی گفت: بر همین اساس واردات دام و صدور مجوز توسط اشخاص حقیقی ممنوع شده و قرار است اگر وارداتی نیز صورت بگیرد توسط اشخاص حقوقی انجام شود که در این زمینه ما تنها به بخشنامه‌ها عمل کرده و دخالتی را در این موضوع نداشتیم.

صالحی افزود: پیش از این، روال بر این بود که هر کس مراجعه می‌کرد و دارای کارت بازرگانی بود می‌توانست در حوزه واردات دام ورود پیدا کند اما هرگونه واردات دام زنده از کشور ارمنستان و گرجستان منوط به صدور مجوزهای لازم و قانونی است که در این زمینه تلاش می‌کنیم وارد کنندگان واقعی ساماندهی شوند تا روند آشفته‌ای را در این زمینه شاهد نباشیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل همچنین با بیان اینکه در اغلب موارد ما تنها بر کشتار و همچنین حوزه بهداشت دام‌های ذبح شده نظارت داریم، گفت: وظیفه ما به عنوان استان معین در ذبح دام‌های وارداتی نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌هاست تا لاشه‌ آنها را در استان و سایر مناطق مورد استفاده قرار داده و از آنها بهره‌برداری مورد نظر صورت بگیرد.

صالحی در ادامه افزود: این اقدام می‌تواند جلوی برخی از سوء استفاده‌ها را در حوزه واردات دام‌های زنده به صورت فله‌ای و گاه غیر اصولی بگیرد و یک فرایند مطلوبی را در حوزه واردات دام‌های زنده به وجود آورد./س

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، نرخ ، دام ، زنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.