در جلسه امروز پارلمان؛

نمايندگان اخطاري را که لاريجاني وارد دانست، تصويب نکردند

در حالي رئيس‌ مجلس اخطار جذب نيروهاي مشاوره‌اي و اداري در دفاتر نمايندگان را خلاف قانون اساسي دانست که نمايندگان نظر ديگري داشتند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران نادر قاضي‌پور نماينده اروميه در جلسه علني امروز (چهارشنبه) ماده 6 طرح اصلاح موادي از آيين‌نامه داخلي مجلس که در خصوص به کارگيري نيروهاي مشاوره‌اي و خدماتي از ساير دستگاهها اشاره مي‌کند، را خلاف قانون اساسي دانست.

قاضي‌پور تصريح کرد: اصل 75 قانون اساسي تصريح مي‌کند كه طرح‌هاي قانوني و پيشنهادها و اصلاحاتي که نمايندگان در خصوص لوايح قانوني عنوان مي‌کنند و به تقليل درآمد عمومي يا افزايش هزينه‌هاي عمومي مي‌انجامد، در صورتي قابل طرح در مجلس است که در آن تغيير جبران کاهش درآمد يا تامين هزينه جديد نيز معلوم شده باشد؛ بنابراين در صورتيکه اين ماده تصويب شود بار مالي خواهد داشت.

نماينده اروميه خاطرنشان کرد: براي مثال ما نمايندگان اروميه سه نفر هستيم، در صورتي که هر کدام 5 نفر نيرو جذب کنيم در مجموع مي‌شود 15 نفر و قطعا با اين روند کار استان و بلکه کار نظام بر زمين خواهد ماند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران علي لاريجاني رئيس مجلس ابتدا اين اخطار را وارد ندانست ولي پس از دقايقي گفت: پس از آن که روي اخطار آقاي قاضي‌پور تامل کردم ديدم اين اخطار به جا بوده و بار مالي دارد چرا که اگر نماينده‌ها نيرو جذب کنند بايد نيروهاي جديدي جايگزين شود که اين موضوع بار مالي دارد.

 بنابراين اخطار نادر قاضي‌پور به راي گذاشته شد و نمايندگان با 67 راي موافق، 111 راي مخالف و 17 راي ممتنع اين اخطار را وارد ندانستند.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.