جعفری گفت: با وجود اینکه 5 سال و نيم از تصويب تعرفه گذاری در مجلس می گذرد اما هنوز این طرح به مرحله ی اجرایی نرسیده است که این موضوع سبب نارضایتی پرستاران کشور شده است.

به گزارش خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران: جعفری ریاست شورای عالی نظام پرستاری امروز در همایش ملی جمعیت فعالی و راهبردار با بیان اینکه حدود 10 سال از عمر تشکیل این شورا می گذرد گفت: در ابتدای سال تاسیس ما از پرستاران خواستیم تا مشکلات خود را بیان کنند در همین راستا 150 مشکل از سوی پرستاران به شکل های مختلف عنوان گردید.
 
وی افزود: با برنامه ریزی هایی که انجام دادیم سعی شد طی چند مرحله این مشکلات برطرف شود.
 
وی در خصوص جزئیات مشکلات پرستاران اضافه کرد: سری اول این مشکلات مربوط به مسائل فرهنگی و عدم شناخت مسئولین و مردم از حرفه ی پرستاری بوده است که البته با اقدامات فرهنگی که توسط صدا و سیما، مطبوعات، هیئت مدیره و سایر ارگان های مربوطه انجام شد در این زمینه پیشرفت های زیادی حاصل گردید.
 
جعفری به سری دوم مشکلات اشاره و تصریح کرد: مشکلات مردم به حوزه ی مالی و اصلاح احکام حقوقی در خصوص شرح وظایف پرستاران مورد بررسی قرار گرفت که پس از چندی اصلاح و ساختار پرستاری در وزارت خانه و دانشگاه ها جایگاه بهتری پیدا کرد.
 
وی در ادامه عنوان کرد: سری سوم مشکلات مربوط به کمبود نیرو بود که بخشی از آن با دستور رئیس جمهور رفع شد که در همین راستا 17 هزار پرستار در طی دو سال اخیر جذب گردید.
 
وی در ادامه به بیان اقداماتی در جهت رفع کمبود پرستاران اشاره و اظهار داشت: در همین راستا اقداماتی از قبیل ارتقای تحصیلات بهیاران، جذب دانشجو و ارتقای کاردانهای اتاق عمل انجام شد با این حال ما هنوز مشکل کمبود نیرو داریم.
 
وی به کمبود تخت نیز اشاره و تصریح کرد: نسبت پرستار و تخت در بیمارستان های ما نیم است که با پیش بینی های انجام شده این مقدار قرار است به 5/1 ارتقا یابد.
 
وی در ادامه به عدم رضایت پرستاران پرداخت و گفت: تمام این اصلاحات و اقدامات زمانی نتیجه می دهد که ارتقای بهره وری و طعرفه گذاری انجام گردد.
 
وی در خصوص تعرفه گذاری عنوان کرد: 5 سال و نيم  از تصویب این طرح در مجلس می گذرد اما با وجود این هنوز به مرحله ی اجرایی نرسیده است.
 
وی در مورد خدمات تعرفه های پرستاری که سالانه توسط سازمان نظام پرستاری و مسئولین مربوطه تعیین و اعلام می شود گفت: تدوین استانداردهای علمی که در آن طرح وظایف پرستاران اصلاح شده است برای اولین بار استانداردهای خدمات پرستاری برای 527 خدمت تدوین شد.
 
وی در ادامه افزود: البته هدف پرستاران صرفا گرفتن طعرفه نیست بلکه بر اساس خدمات استاندارد شده بیست درصد این مسائل به رضایت بیمار بستگی دارد.
 
جعفری تاکید کرد: نظام وقت محوری باید به نظام موثر محوری ارتقاء یابد.
 
رئیس شورای عالی نظام پرستاری در پایان اذعان داشت: امیدواریم سال 91 خاتمه ی انتظار پرستاران در جهت تعرفه باشد از نمایندگان مجلس تقاضا دارم از هم اکنون بودجه را بر اساس نیاز های ما و اجرای هرچه بهتر قوانین تصویب کنند./ع2
برچسب ها: پرستار ، تعرفه ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار