شهرکرد/

شهرداری ها 130 میلیارد ریال به نهاد کتابخانه ها پرداخت کردند

مدیرکل مشارکت ها و شهرداری های نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون، 130 میلیارد ریال از محل نیم درصد درآمد شهرداری ها به نهادکتابخانه های عمومی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

علی غیاثی ندوشن، در جریان سفر به استان چهارمحال و بختیاری افزود: این نیم درصد به عنوان اصلی ترین منبع درآمد، برای هزینه های جاری کتابخانه های عمومی اختصاص می یابد.
وی، پیش بینی امسال سهم نیم درصد درآمد شهرداری ها برای کتابخانه های عمومی را بیش ازهزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 50 درصد این میزان در شهرداری تهران و بخش عمده دیگر در شهرداری دیگر کلان شهرها متمرکز است.
غیاثی ندوشن اظهار داشت: سهم شهرداری تهران از این میزان، 500 میلیارد ریال است که امسال کمترین میزان مشارکت در پرداخت سهم نیم درصد درآمدی را به کتابخانه ها داشته است.
مدیرکل مشارکت ها و شهرداری های نهاد کتابخانه های عمومی کشور، پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری ها برای کتابخانه های عمومی را تکلیف قانونی دانست و تصریح کرد: شهرداری ها در این زمینه همکاری نمی کنند.
وی افزود: شهرداری ها با پرداخت این نیم درصد، دسترسی شهروندان به منابع فرهنگی را افزایش می دهند.
غیاثی ندوشن گفت: از مجموع یکهزار و 100 شهرداری کشور، مشکل عمده در پرداخت تکلیف قانونی آنها به نهاد کتابخانه ها مربوط به کلان شهرها و برخی شهرداری های مراکز استان هاست./س

برچسب ها: شهرداری ، کتابخانه ، نهاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.