قصد داریم در چهارمین روز سال نو، به معرفی چهارمین کشور کم توریست جهان(موریتانی) و معرفی جاذبه های آن بپردازیم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پايتخت کشور موريتاني نواكشوت نام دارد و نوع حکومتش جمهوري اسلامي است. دين رسمي اين کشور، اسلام است و مردم آن به زبان هاي عربي (زبان رسمي) و فرانسوي صحبت ميکنند.

 


بيشتر مساحت موريتاني پوشيده است از فلاتهاي صحراي بزرگ كه بر فرازشان قله‏هاي منفرد قرار دارند. رود مهم اين کشور سنگال نام دارد و بلندترين نقطه آن، قله كديه‏الجل است که 915 متر ارتفاع دارد. آب و هواي اين كشور خشك و داغ است و فقط در جنوب كشور باران كافي مي‏بارد.


در اين کشور، رئيس جمهور و 77 عضو مجمع ملي با رأي تمامي افراد بالغ براي شش سال انتخاب مي‏شوند. مجلس سنا به طور غيرمستقيم انتخاب مي‏گردد. رئيس جمهور، نخست وزير و شوراي وزيران را انتصاب مي‏كند.


در قرن هفدهم فرانسويان بر ساحل اين سرزمين پا گذاشتند، ولي تا 1903 اميرنشينهاي دور از ساحل را ضميمه نكردند. موريتاني در 1960 استقلال يافت.در 1976 وقتي اسپانيا از صحراي غربي دست كشيد، مراكش و موريتاني اين سرزمين را بين خود تقسيم كردند، ولي موريتاني نتوانست چريكهاي پوليساريو را، كه براي استقلال صحراي غربي مي‏جنگند، شكست دهد و از ادعاي خود منصرف شد ( 1979 ). در 1989، تنش ميان اعراب مسلط شمال و سياهپوستان افريقاي جنوبي به خشونت انجاميد. اين كشور پس از 1976 تحت حاكميت نظاميان بود و در 1979 تك حزبي گرديد. در 1992 نخستين انتخابات چند حزبي در موريتاني برگزار شد.



تحصيل در اين کشور اجباري نيست و ميزان سواد مردم 34% درصد است. موريتاني يک دانشگاه دارد.


خشكسالي مداوم در اين کشور، گله‏هاي گاو و گوسفند باديه‏نشينان را تلف كرده است. ماهي و سنگ‏آهن تقريباً تنها كالاهاي صادراتي موريتاني هستند.
برچسب ها: توریست ، کشور ، جهان ، موریتانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار